Pregled bibliografske jedinice broj: 909058
Sudjelovanje roditelja u procjeni potreba učenika za socijalnopedagoškim intervencijama – standardizacija mjernog instrumenta
Sudjelovanje roditelja u procjeni potreba učenika za socijalnopedagoškim intervencijama – standardizacija mjernog instrumenta // Kriminologija & socijalna integracija, 25 (2017), 1; 34-51 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 909058 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sudjelovanje roditelja u procjeni potreba učenika za socijalnopedagoškim intervencijama – standardizacija mjernog instrumenta
(Parent participation in the assessment of pupils’ need for socio-pedagogical intervention)
Autori
Bouillet, Dejana ; Velimirović, Irena
Izvornik
Kriminologija & socijalna integracija (1330-2604) 25
(2017), 1;
34-51
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
problemi u ponašanju učenika osnovne škole ; procjena roditelja ; socijalnopedagoške intervencije ; standardizacija mjernog instrumenta
(behavioral disorders among elementary school pupils, parents’ assessments, socio-pedagogical interventions, standardization of measurement instrument)
Sažetak
Cilj istraživanja koje je prikazano u ovom radu jest razviti mjerni instrument koji će omogućiti da se temeljem roditeljske procjene problema u ponašanju učenika identificiraju potrebe učenika za uključivanjem u socijalnopedagoške intervencije u osnovnoj školi. Radi se o Upitniku za procjenu potreba učenika za socijalnopedagoškim intervencijama - verzija za roditelje koji je konstruiran u sklopu projekta Razvoj modela socijalnopedagoških intervencija u osnovnoj školi Agencije za odgoj i obrazovanje. Istraživanje je provedeno na uzorku 2.865 roditelja učenika trećih, petih i sedmih razreda u 43 osnovne škole u Republici Hrvatskoj. U radu je prikazana procedura kreiranja konačne verzije upitnika koji ima zadovoljavajuće metrijske karakteristike (valjanost, objektivnost i pouzdanost). Faktorskom analizom je utvrđeno da upitnik mjeri: procjenu odnosa učenika prema obrazovanju, obavezama, vršnjacima, roditeljima, razredniku i materijalnoj dobiti, komunikativnost, mogućnost kontrole osjećaja i odgovornost u ponašanju učenika. Pokazalo se da Upitnik za procjenu potreba učenika za socijalnopedagoškim intervencijama - verzija za roditelje primjereno razlikuje učenike s problemima u ponašanju od ostalih učenika, pri čemu normiranje kategorija učenika ovisi o njihovom spolu i dobi. Također je ustanovljeno da prema procjenama roditelja u osnovnim školama 13% učenika ima probleme u ponašanju, što je podudarno procjenama dobivenima od strane samih učenika
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb