Pregled bibliografske jedinice broj: 909003
SUVREMENI MODELI UPRAVLJANJA KVALITETOM U VISOKOM OBRAZOVANJU
SUVREMENI MODELI UPRAVLJANJA KVALITETOM U VISOKOM OBRAZOVANJU // OECENOMICUS, I (2016), 2; 46-57 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 909003 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
SUVREMENI MODELI UPRAVLJANJA KVALITETOM U VISOKOM OBRAZOVANJU
(RECENT MODELS OF QUALITY MANAGEMENT IN HINHER EDUCATION)
Autori
Karin, Domagoj ; Matković Ivica
Izvornik
OECENOMICUS (1849-9686) I
(2016), 2;
46-57
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
kvaliteta, visoko obrazovanje, modeli upravljanja
(quality, higher education, management models)
Sažetak
Ovaj rad polazi od sasvim jasne i široko prihvaćene spoznaje da je visoko obrazovanje temeljna odrednica uspješnosti nacionalnih ekonomija, pa tako i razvitka svakog društva.. Kvaliteta obrazovanja je strateški bitan i ključan čimbenik u izgradnji konkurentskih pozicija obrazovnih ustanova. Zadovoljstvo studenata je jedini istiniti i mjerodavni indikator kvalitete visokog školstva. U upravljanju kvalitetom u visokom obrazovanju u svijetu je do sada prezentirano jako puno različitih pristupa i modela. U ovom radu su obrađeni samo neki od njih, oni najčešće navođeni u istraživanjima u posljednje vrijeme: SERVQUAL, SERVPERF, HedPERF, SERVMO, INTQUAL, PESPERF, FM-SERVQUAL i DL-eSQUAL. Za prva četiri modela u radu je prezentiran komparativni prikaz njihovih prednosti i ograničenja. Razlike u poimanju kvalitete u visokom obrazovanju, pored pojmovnih pristupa karakteriziraju i strukturu dimenzija te kvalitete. U radu je, također, učinjen pokušaj definiranja dimenzija kvalitete visoko školskih ustanova.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)