Pregled bibliografske jedinice broj: 908792
Komunikacija i sigurnost pacijenata
Komunikacija i sigurnost pacijenata // 5. kongres Hrvatskog torakalnog društva - TORAKS 2015
Zagreb, Hrvatska, 2015. (poster, domaća recenzija, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 908792 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komunikacija i sigurnost pacijenata
(Communication and patients safety)
Autori
Ilić, Mira
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Skup
5. kongres Hrvatskog torakalnog društva - TORAKS 2015
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.04.2015. - 25.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
komunikacija ; sigurnost pacijenta
(communication ; patient safety)
Sažetak
Cilj ovog poglavlja je istaknuti važnost i činjenice koje povezuju komunikaciju i sigurnost pacijenata. Definicija:Komunikacija je prijenos nformacija, ideja i osjećaja. (Flin, 2009.) Ona pruža znanje, upravlja odnosima, utvrđuje predvidive obrasce ponašanja i od vitalne je važnosti za vodstvo i timsku koordinaciju. "Sigurnost pacijenta" se definira kao izbjegavanje i prevencija ozljeda pacijenta koje nastaju kao nuspojava u procesu zdravstvene skrbi. (AHRQ)) "Neželjeni događaj" se definira kao bilo koji tip propusta, pogreške, incidenta, nesreće, ili odstupanja, bez obzira na to je li ili nije to rezultiralo primopredajom. Na široko je priznato da su komunikacijski problemi ključni element u velikoj većini štetnih događaja u zdravstvu. U svijetu postoji konsenzus da oko 10% (1 u 10) od svih ljudi koji dolaze u akutne bolnice dožive nekakav štetan događaj tijekom svog boravka. Oko 70% do 80% medicinskih pogrešaka u zdravstvu, su zbog međusobnih pitanja i interakcija. (Williamson et al., 1993). Da bi bila učinkovita, komunikacija bi trebala biti savršena, jasna, koncizna i pravovremena. Prepreke za učinkovitu komunikaciju uključuju čimbenike kao što su nedostatak vremena, hijerarhija, obrambeni stav, različite komunikacijske stilove, rastresenost, umor, sukob i prezaposlenost. Standardni model komunikacije ima pošiljatelja koji pretvara ideju u poruku pomoću medija neke vrste (npr. pisani zapis, telefonski razgovor i sl)a kojim se ta poruka prenosi na jednog ili više primatelja, koji zatim povratno provode poruku u izvornu ideju. Komunikacijski neuspjeh se može pojaviti u bilo kojem trenutku u slijedu. Problem može nastati u slanju ili primanju poruke. Medicinske sestre su ključne za nadzor i koordinaciju koja bi smanjila negativne pokazatelje kvalitete zdravstvene skrbi kao što su: 5Ds-(death, disease, disability, discomfort, and dissatisfaction.) smrt, bolest, invaliditet, nemir i nezadovoljstvo. Zaključak: Neučinkovita komunikacije među članovima zdravstvenog tima pridonosi šteti pacijenta i nuspojavama. Adekvatne intervencije i metode provedbe postale bi instrument u sprečavanju negativnih ishoda kod bolesnika.Sigurnost pacijenta je temelj kvalitetnog zdravstva.Komunikacija je ključni faktor u prevenciji bolesnika od neželjenih događaja, učeći od njih kasnije. Poboljšanje 'komunikacije za sigurnost' u zdravstvu je imperativ u svijetu.Timski rad i komunikacijske tehnike mogu poboljšati kvalitetu i sigurnost, smanjiti štetu pacijenata, promovirati inerprofesionalnu suradnju i razvoj zajedničkih ciljeva, smanjiti probleme u poslu, te poboljšati zadovoljstvo osoblja i pacijenata. Sigurnost pacijenta je u našim rukama! Založimo se za pacijentovu sigurnost!
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Opća županijska bolnica Požega