Pregled bibliografske jedinice broj: 908090
Darovitost u učenika i obrazovanje darovitih učenika
Darovitost u učenika i obrazovanje darovitih učenika, 2017. (rukopis).
CROSBI ID: 908090 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Darovitost u učenika i obrazovanje darovitih učenika
Autori
Rački, Željko
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, rukopis
Godina
2017
Ključne riječi
darovitost, obrazovanje darovitih učenika, obrazovni ciljevi
Sažetak
U ovome je autorskom djelu, koje u pisanom obliku prati održano usmeno izlaganje predano tijekom edukacije edukatora o darovitosti u okviru EU projekta ZaDar, naglasak stavljen na tri uzajamno povezane tematske cjeline nužne za praktično i učinkovito razumijevanje darovitosti u učenika i odabir administrativnih i organizacijskih postupaka u cilju kvalitetnoga odgoja i obrazovanja darovitih učenika, uključujući: 1) pregled važećega zakonskog okvira identifikacije i obrazovanja darovitih učenika, 2) postupaka identifikacije darovitosti i 3) informiranje o pristupima u obrazovanje darovitih i njihove empirijski istražene učinkovitosti. U interaktivnom je predavanju bilo riječi u rasponu od definicije darovitosti kao razvojno složenoga, koherentno stabilnoga cjeloživotnog procesa koji se manifestira kroz uzajamne utjecaje bioloških, psiholoških i socijalnih prekursora na razvojno i obrazovno sukladna, dosljedno iznadprosječna postignuća u bilo kojem području društveno pozitivno vrjednovanoga moralnoga, tjelesnoga, intelektualnoga, estetskoga i društvenoga djelovanja, pa sve do primjerenih odgovora okoline u projektom definiranom vremenskom prozoru odgojno-obrazovnoga utjecaja na darovite učenike kao osnovnoškolske obveznike, u razdoblju od 6. do 15. godine njihova života. U radu se navodi da se darovitima mogu ponuditi nastavne, izvannastavne i izvanškolske aktivnosti usmjerene ranom odabiru smjera razvoja u skladu sa visokim sposobnostima, obogaćujuće aktivnosti u skladu s rano pokazanim interesima, ali i akceleracija, kao uobičajeni pristupi dostupni darovitima na putanji razvoja na njihovu i korist svih drugih članova zajednice. Darovitost je dar koji članovi mogu ponuditi svojoj zajednici, a zajednica je ta koja mora pokazati dovoljno tolerancije i podrške u cilju omogućavanja razvoja toga dara u svojih članova. Zaključno, predavanje je ciljano ponudilo edukatorima široki i optimističan okvir usmjeren na razumijevanje nužnosti osobnih sloboda i identifikacije i njegovanja darovitosti u učenika, naših budućih eksperata u nizu područja ljudskih djelatnosti. // Autorsko djelo broji 13 stranica i ukupno 6119 riječi. Pripremljeno je za potrebe edukacije edukatora uključenih u EU projekt MZOS pod naslovom "ZadarZaDar", održano 25–28. rujna 2017. u Zadru pod naslovom Darovitost u učenika i obrazovanje darovitih učenika. Projekt "ZadarZaDar", financiran iz EU sredstava u cilju poticanja rada s darovitom djecom i učenicima na predtercijarnoj razini, provodi se s partnerima na projektu: Sveučilište u Zadru, Grad Zadar, Osnovna škola Šimuna Kožičića Benje, Osnovna škola Zadarski otoci, Osnovna škola Kruno Krstić i Osnovna škola Sv. Filip i Jakov.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Željko Rački
(autor)