Pregled bibliografske jedinice broj: 90763
Auditivna i vizualna memorija kod djece s različitim s različitim govorno-jezičnim poremećajima
Auditivna i vizualna memorija kod djece s različitim s različitim govorno-jezičnim poremećajima // Logopedija u novome tisućljeću: 2. kongres logopeda Hrvatske
Zagreb: Hrvatsko logopedsko društvo, 2001. str. 82-82 (poster, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 90763 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Auditivna i vizualna memorija kod djece s različitim s različitim govorno-jezičnim poremećajima
(Auditive and Visual Memory in Children with Various Speech and Language Disorders)
Autori
Nađvinski, Sofija ; Pavičić Dokoza, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Logopedija u novome tisućljeću: 2. kongres logopeda Hrvatske
/ - Zagreb : Hrvatsko logopedsko društvo, 2001, 82-82
Skup
Logopedija u novome tisućljeću: 2. kongres logopeda Hrvatske
Mjesto i datum
Mošćenička Draga, Hrvatska, 27.09.2001. - 30.09.2001
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
memorija ; govorni poremećaji ; jezični poremećaji
(memory ; speech disorders ; language disorders)
Sažetak
Radna memorija ima središnju ulogu u svim oblicima složenog mišljenja. U novije vrijeme, radna memorija ne promatra se samo kao spremište informacija za njihovo ponovno dobivanje, već i kao spremište parcijalnih rezultata u složenoj sekvencionalnoj obradi kao što je jezično razumijevanje (Pašiček, 1995.). Opseg kratkoročnog pamćenja može se povećati udruživanjem s logičkim i verbalnim pamćenjem, a u slučaju bilo kojeg vida distrakcija on se smanjuje. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi sposobnost vizualnog i auditivnog pamćenja kod djece s razvojnim teškoćama čitanja i pisanja, djece koja mucaju te djece kontrolnog uzorka. Istraživanje je provedeno na ukupno 30 dječaka (u svakoj skupini bilo je po deset dječaka), prosječne kronološke dobi osam godina. Skupine su formirane prema kriteriju govorno-jezičnog poremećaja (razvojne teškoće čitanja i pisanja, mucanje i kontrolna skupina). Kapacitet vizualnog i auditivnog pamćenja ispitivali smo serijom nepovezanih elemenata i serijom semantički povezanih elemenata. Rezultati su obrađeni na razini univarijatne statistike. U raspravi rezultata poseban je naglasak na čimbenicima koji utječu na efikasnost kratkoročnog zapamćivanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
POVEZANOST RADA