Pregled bibliografske jedinice broj: 907424
Ekonomija iskustva kao produkt kulturne globalizacije
Ekonomija iskustva kao produkt kulturne globalizacije // Praktični menadžment : stručni časopis za teoriju i praksu menadžmenta, 3 (2012), 4; 51-56 (domaća recenzija, ostalo, stručni)
CROSBI ID: 907424 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ekonomija iskustva kao produkt kulturne globalizacije
(Experience economy as a product of cultural globalization)
Autori
Vrhovski, Ivana
Izvornik
Praktični menadžment : stručni časopis za teoriju i praksu menadžmenta (1847-8107) 3
(2012), 4;
51-56
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, ostalo, stručni
Ključne riječi
kulturna globalizacija ; ekonomija iskustva ; potrošači ; iskustvo
(cultural globalization ; experience economy ; consumers ; experience)
Sažetak
Svakodnevna izloženost nužnosti usvajanja novih tehnologija, uživanje u uvoznim idejama i proizvodima, želja za poboljšanjem stila života i životnog standarda, dovodi do pojave nekih novih identiteta kroz sve veći porast broja kros-kulturalnih kontakata. To su odlike kulturne globalizacije u 21. stoljeću, u doba "svjetske kulture" u kojoj sudjelujemo i čiji smo dio, željeli mi to ili ne. Proizvodi i usluge više nisu dovoljni. Klasična ekonomija temeljena na funkcionalnosti nekog proizvoda zaista je passe. U okrilju kulturne globalizacije javljaju se i nove paradigme u ekonomiji. Jedna od njih svakako je ekonomija iskustva kao nova marketinška paradigma koja se fokusira na pružanje iskustva visoke vrijednosti za potrošača i visokog profita za kreatora tog istog iskustva. U ekonomiji iskustva ljudi više ne kupuju uslugu, nego iskustvo koje im omogućava uspomenu i senzaciju. Iskustva nisu ništa drugo nego događaji koji na specifičan način angažiraju pojedinca na apsolutno individualnom nivou. Mogućnost involviranja i uključivanja ljudi na individualan način izrazito je jaka značajka kreativnosti koja se temelji na kulturi jer je ona u mogućnosti generirati nečije emocije, vrijednosti i vizije, te relativno trajno može ostati u nečijem sjećanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Sociologija, Psihologija