Pregled bibliografske jedinice broj: 907419
Koncepti različitosti u multikulturalnim tvrtkama
Koncepti različitosti u multikulturalnim tvrtkama // Praktični menadžment : časopis za teoriju i praksu menadžmenta, 3 (2012), 5; 29-37 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 907419 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Koncepti različitosti u multikulturalnim tvrtkama
(Concepts of diversity in multicultural companies)
Autori
Vrhovski, Ivana ; Medvešek, Irena
Izvornik
Praktični menadžment : časopis za teoriju i praksu menadžmenta (1847-8107) 3
(2012), 5;
29-37
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
različitost ; multikulturalizam ; tvrtke
(diversity ; multiculturalism ; companies)
Sažetak
Ovaj rad analizira prožimanje multikulturalizma i ideje različitosti u tvrtkama, koristeći dva teorijska modela koji prikazuju utjecaj kulturnih različitosti na karijeru pojedinca i organizacijsku uspješnost. Prvi model, interakcijski model Thomasa Coxa polazi od ideje da različitost ljudi, različitost njihovih interesa i kultura iz kojih dolaze, oblikuje i način njihova razmišljanja, rada i ponašanja. Interakcija različitosti na individualnom, grupnom i organizacijskom nivou, donosi mogućnost povećanja uspješnosti na sve tri navedene razine. Drugi model Davida Thomasa i Robin Ely, zagovara upravljanje različitošću unutar tvrtke kao odgovor na zahtjeve multikulturalnog globalnog tržišta.Uspoređujući gore navedene modele s uobičajenim shvaćanjima multikulturalizma, dolazimo do zaključka da multinacionalna i multikulturalna tvrtka možda može postići ono što suvremeno multikulturalno društvo još uvijek ne uspijeva – uspjeti upravo zahvaljujući svojoj različitosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Sociologija