Pregled bibliografske jedinice broj: 907385
Promjene u novinarstvu: Premišljanje o postojećim formama i tehnikama
Promjene u novinarstvu: Premišljanje o postojećim formama i tehnikama // Informacijska tehnologija i mediji 2016 / Josić, Ljubica (ur.).
Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2016. str. 75-85 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 907385 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Promjene u novinarstvu: Premišljanje o postojećim formama i tehnikama
(Changes in journalism: re-thinking of existing forms)
Autori
Bebić, Domagoj ; Volarević, Marija ;
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Skup
Informacijska tehnologija i mediji 2016
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 26.08.2016. - 31.08.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
novinarstvo, viralno novinarstvo, promjena,
(jorunalism, viral journalism, change,)
Sažetak
S komunikacijskim promjenama koje su popularizacija i rast komunikacijsko- informacijskih tehnologija uveli u 21. stoljeću standardni obrasci komunikacije, planiranja i promocije u potpunosti su promijenjeni. Internet i društveni mediji uvukli su se i utjecali na sve sfere komunikacije: od privatne, poslovne, komercijalne, političke, turističke do one medijske, obrazovne, institucijske. Brzina, intermedijarnost, interaktivnost i dostupnost postali su faktori koji su u potpunosti promijenili dosadašnji način komunikacije te ostvarili i empirijske i teorijske perspektive za proučavanje novih, digitalnih i društvenih medija. Danas je u komunikaciji naglasak na sadržaju koji se kreira upravo za korisnika s kojim je moguće ostvarivati direktnu komunikaciju. Razvoj i popularizacija interneta i društvenih medija ukinuli su prostorne i vremenske granice, što u kontekstu brendiranja i komuniciranja proizvoda i usluga znači da više nema posrednika u komunikaciji, već se sve odvija u tom trenutku direktno sa ciljanom publikom. Informacijska revolucija koja je nastupila u potpunosti je promijenila način komunikacije ali i način informiranja korisnika. Korisnici danas zahtijevaju informaciju u tom trenutku, a zbog visokog stupnja interaktivnosti, medijsko izvještavanje postaje razgovor, a ne više prenošenje informacija masovnim publikama. U svemu tome, društveni mediji imaju vrlo važnu ulogu. Društveni mediji sve više postaju obvezni dio svakog uspješnog komunikacijskog plana, a njihova upotreba i popularnost rastu iz dana u dan. Tako danas u svijetu brojimo 1.71 milijardi aktivnih korisnika Facebooka te 313 milijuna aktivnih korisnika Twittera na mjesečnoj bazi . Ukoliko te korisnike gledamo kao aktivne medijske korisnika tada taj broj nije i ne smije biti zanemariv. Mediji i medijske kuće sve više se okreću internetu, društvenim medijima i privlačenju pažnje korisnika u participaciji, prikupljanju, konzumaciji i distribuciji vijesti. Korisnici više nisu pasivni primatelji poruka već aktivni sudionici u medijskom izvještavanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti