Pregled bibliografske jedinice broj: 907320
Relationship of demographic and professional characteristics of vocational school teachers to their attitudes towards educational inclusion
Relationship of demographic and professional characteristics of vocational school teachers to their attitudes towards educational inclusion // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 53 (2017), 1; 86-100 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 907320 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Relationship of demographic and professional characteristics of vocational school teachers to their attitudes towards educational inclusion
Autori
Vlah, Nataša ; Međimorec Grgurić, Petra ; Baftiri, Đana
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 53
(2017), 1;
86-100
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
attention deficit hyperactivity disorder ; behavioral problems ; high school ; teacher attitudes ; learning difficulties
Sažetak
Učitelji su ključni sudionici edukacijskog uključivanja prvenstveno zbog njihove spremnosti da prihvate učenike s teškoćama, o čemu uvelike ovisi uspješna realizacija edukacijskog uključivanja. Osnovni cilj rada je ispitati demografske i profesionalne karakteristike učitelja strukovnih škola u iskazivanju stavova prema uključivanju učenika s intelektualnim teškoćama, specifičnim teškoćama učenja, problemima u ponašanju i ADHD poremećajem (dalje: stavovi). Ispitano je 568 učitelja (33% muških, M=45 godina) iz 25 srednjih strukovnih škola u Zagrebu. Mjerena su četiri kriterijska stava: potreba za stručnom pomoći učiteljima u edukacijskom uključivanju, pesimizam za uspješno edukacijsko uključivanje, doživljaj kompetentnosti za edukacijsko uključivanje i problemi suradnje s roditeljima. Promatrani prostor predikcije za formiranje stavova bili su spol, dob, stručna sprema, predmet, ukupno radno iskustvo, radno iskustvo s učenicima s teškoćama i samoiskazane poteškoće u poučavanju učenika s teškoćama. Utvrđeni su elementi formiranja pozitivnih, odnosno negativnih stavova prema edukacijskom uključivanju učenika s intelektualnim teškoćama, specifičnim teškoćama učenja, poremećajima u ponašanju i ADHD-om. Potrebna su dodatna istraživanja i implementacija dobivenih rezultata u programe cjeloživotnog obrazovanja učitelja u školama s ciljem razvijanja veće spremnosti za rad s učenicima s teškoćama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus