Pregled bibliografske jedinice broj: 907219
Prepoznavanje znakova zlostavljanja djece predškolske dobi
Prepoznavanje znakova zlostavljanja djece predškolske dobi // Zbornik stručnih radova s Međunarodne znanstvene konferencije "Globalne i lokalne perspektive pedagogije" / Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Nagy Varga, Aniko ; Campbell-Barr, Verity (ur.).
Osijek, 2016. 907219, 10 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 907219 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prepoznavanje znakova zlostavljanja djece
predškolske dobi
(Recognizing Signs of the Child Abuse During the
Preschools Ages)
Autori
Sunko, Esmeralda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik stručnih radova s Međunarodne znanstvene konferencije "Globalne i lokalne perspektive pedagogije"
/ Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Nagy Varga, Aniko ; Campbell-Barr, Verity - Osijek, 2016
ISBN
978-953-314-092-6
Skup
Međunarodna znanstvena konferencija "Globalne i lokalne perspektive pedagogije"
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 27.10.2016. - 28.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
zlostavljanje ; oblici nasilnih postupaka ; znakovi prepoznavanja ; odgojitelji
(abuse ; forms of violent actions ; signs of recognition, teachers in the kindregartens)
Sažetak
Zlostavljanje može biti fizičko, emocionalno i seksualno. Svaki oblik zlostavljanja djece ostavlja dugoročne posljedice štetne za djetetov razvoj. Poneki pokazatelji zlostavljanja tipični su za određeni oblik zlostavljanja, ali se većina znakova zlostavljanja ponavlja i uspijevaju se prepoznati u svim oblicima nasilja. U radu prezentirano ispitivanje pokazuje koliko su često pokazatelji zlostavljanja nad djecom prepoznati u dječjim vrtićima od strane odgojitelja. Rezultati ispitivanja u jednoj kući dječjih vrtića u Splitu pokazuju da četvrtina odgojitelja ne želi sudjelovati u ovakvom ispitivanju, te da samo 30% odgojitelja od ukupnog broja ispitanika prepoznaje znakove nasilja nad djecom u njihovim vrtićima. Odgojitelji većinom prepoznaju aktivne oblike poremećaja u ponašanju kao posljedicu zlostavljanja kod djece, dok je prepoznavanje pasivnih oblika poremećenih ponašanja kod djece kao pokazatelj gotovo zanemariv. Iskusniji i stariji odgojitelji lakše i više prepoznaju i prijavljuju znakove nasilja nad djecom, a seksualno zlostavljanje se još uvijek najmanje uspijeva prepoznati kao oblik obiteljskog nasilja. Rezultat pokazuje da 33% odgojitelja koji su uspjeli prepoznati znakove zlostavljanja nad djecom u obitelji nisu poduzeli mjere u svrhu zaštite djece, što upućuje na potrebu dugotrajnog osposobljavanja odgojitelja ne samo na deklarativnoj razini nego i u povećanom proaktivnom djelovanju u svrhu zaštite djece od zlostavljanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija