Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 907078

Poteškoće učitelja u radu s učenicima s problemima u ponašanju:učestalost i povezanost potrebe za stručnom pomoći


Vlah, Nataša; Pejić Papak, Petra
Poteškoće učitelja u radu s učenicima s problemima u ponašanju:učestalost i povezanost potrebe za stručnom pomoći // Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje
Opatija, Hrvatska, 2015. str. 119-128 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 907078 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poteškoće učitelja u radu s učenicima s problemima u ponašanju:učestalost i povezanost potrebe za stručnom pomoći
(Teachers' difficulties in working with pupils with emotional behavioural problems: frequency and links with the need for professional help)

Autori
Vlah, Nataša ; Pejić Papak, Petra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje / - , 2015, 119-128

Skup
Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan

Ključne riječi
agresivno i antisocijalno ponašanje, emocionalne teškoće, ADHD, učitelji razredne nastave, stručna pomoć
(aggressive and antisocial behaviour, emotional difficulties, ADHD, primary school teachers, professional help)

Sažetak
Kvaliteta suvremenog odgoja i obrazovanja povezana je s učiteljevim poteškoćama u radu s učenicima koji imaju probleme u ponašanju u razredu poput agresivnog i antisocijalnog ponašanja, emocionalnih teškoća i ADHD teškoća. Uvažavanje učiteljevih iskazanih potreba za stručnom pomoći smatra se jednim od čimbenika pravovremene prevencije nepoželjnog psihosocijalnog razvoja u kasnijoj dobi. Ciljevi rada bili su utvrditi najčešće iskazane probleme u ponašanju učenika koji učiteljima predstavljaju specifične poteškoće u radu kao i utvrditi povezanost specifičnih poteškoća i iskazane potrebe za stručnom pomoći. U istraživanju je sudjelovalo 148 učiteljica i 7 učitelja iz 17 škola s područja Primorsko – goranske županije ispunjavajući dvije skale: Skalu emocionalnih teškoća i teškoća u ponašanju te Skalu iskazanih potreba za stručnom pomoći (Keresteš, 2006). Podaci su obrađeni deskriptivnom i regresijskim analizama. Prema rezultatima najčešće poteškoće u radu učitelji iskazuju s fizičkom agresivnošću, laganjem te neprijateljskim raspoloženjem učenika prema drugima. Potreba učitelja za stručnom pomoći za specifičan problem u ponašanju značajan je i snažan prediktor iskazane poteškoće u radu, dok dob učitelja, veličina razreda i razred u kojem poučavaju nisu povezani s iskazanim poteškoćama. Zaključno ističe se nužnost pravovremenog i sustavnog pružanja kvalitetne stručne pomoći učiteljima u radu s učenicima koji imaju probleme u ponašanju. Dobiveni rezultati mogu poslužiti za buduća istraživanja i promišljanje o pravovremenim preventivnim programima temeljenim na potrebama učitelja za dodatnom stručnom pomoći u rješavanju problema u ponašanju kod učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Petra Pejić Papak (autor)

Avatar Url Nataša Vlah (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Vlah, Nataša; Pejić Papak, Petra
Poteškoće učitelja u radu s učenicima s problemima u ponašanju:učestalost i povezanost potrebe za stručnom pomoći // Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje
Opatija, Hrvatska, 2015. str. 119-128 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Vlah, N. & Pejić Papak, P. (2015) Poteškoće učitelja u radu s učenicima s problemima u ponašanju:učestalost i povezanost potrebe za stručnom pomoći. U: Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje.
@article{article, author = {Vlah, Nata\v{s}a and Peji\'{c} Papak, Petra}, year = {2015}, pages = {119-128}, keywords = {agresivno i antisocijalno pona\v{s}anje, emocionalne te\v{s}ko\'{c}e, ADHD, u\v{c}itelji razredne nastave, stru\v{c}na pomo\'{c}}, title = {Pote\v{s}ko\'{c}e u\v{c}itelja u radu s u\v{c}enicima s problemima u pona\v{s}anju:u\v{c}estalost i povezanost potrebe za stru\v{c}nom pomo\'{c}i}, keyword = {agresivno i antisocijalno pona\v{s}anje, emocionalne te\v{s}ko\'{c}e, ADHD, u\v{c}itelji razredne nastave, stru\v{c}na pomo\'{c}}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {Vlah, Nata\v{s}a and Peji\'{c} Papak, Petra}, year = {2015}, pages = {119-128}, keywords = {aggressive and antisocial behaviour, emotional difficulties, ADHD, primary school teachers, professional help}, title = {Teachers' difficulties in working with pupils with emotional behavioural problems: frequency and links with the need for professional help}, keyword = {aggressive and antisocial behaviour, emotional difficulties, ADHD, primary school teachers, professional help}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font