Pregled bibliografske jedinice broj: 907078
Poteškoće učitelja u radu s učenicima s problemima u ponašanju:učestalost i povezanost potrebe za stručnom pomoći
Poteškoće učitelja u radu s učenicima s problemima u ponašanju:učestalost i povezanost potrebe za stručnom pomoći // Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje
Opatija, Hrvatska, 2015. str. 119-128 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 907078 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poteškoće učitelja u radu s učenicima s problemima u ponašanju:učestalost i povezanost potrebe za stručnom pomoći
(Teachers' difficulties in working with pupils with emotional behavioural problems: frequency and links with the need for professional help)
Autori
Vlah, Nataša ; Pejić Papak, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje
/ - , 2015, 119-128
Skup
Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
agresivno i antisocijalno ponašanje, emocionalne teškoće, ADHD, učitelji razredne nastave, stručna pomoć
(aggressive and antisocial behaviour, emotional difficulties, ADHD, primary school teachers, professional help)
Sažetak
Kvaliteta suvremenog odgoja i obrazovanja povezana je s učiteljevim poteškoćama u radu s učenicima koji imaju probleme u ponašanju u razredu poput agresivnog i antisocijalnog ponašanja, emocionalnih teškoća i ADHD teškoća. Uvažavanje učiteljevih iskazanih potreba za stručnom pomoći smatra se jednim od čimbenika pravovremene prevencije nepoželjnog psihosocijalnog razvoja u kasnijoj dobi. Ciljevi rada bili su utvrditi najčešće iskazane probleme u ponašanju učenika koji učiteljima predstavljaju specifične poteškoće u radu kao i utvrditi povezanost specifičnih poteškoća i iskazane potrebe za stručnom pomoći. U istraživanju je sudjelovalo 148 učiteljica i 7 učitelja iz 17 škola s područja Primorsko – goranske županije ispunjavajući dvije skale: Skalu emocionalnih teškoća i teškoća u ponašanju te Skalu iskazanih potreba za stručnom pomoći (Keresteš, 2006). Podaci su obrađeni deskriptivnom i regresijskim analizama. Prema rezultatima najčešće poteškoće u radu učitelji iskazuju s fizičkom agresivnošću, laganjem te neprijateljskim raspoloženjem učenika prema drugima. Potreba učitelja za stručnom pomoći za specifičan problem u ponašanju značajan je i snažan prediktor iskazane poteškoće u radu, dok dob učitelja, veličina razreda i razred u kojem poučavaju nisu povezani s iskazanim poteškoćama. Zaključno ističe se nužnost pravovremenog i sustavnog pružanja kvalitetne stručne pomoći učiteljima u radu s učenicima koji imaju probleme u ponašanju. Dobiveni rezultati mogu poslužiti za buduća istraživanja i promišljanje o pravovremenim preventivnim programima temeljenim na potrebama učitelja za dodatnom stručnom pomoći u rješavanju problema u ponašanju kod učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti