Pregled bibliografske jedinice broj: 907069
Obrasci ponašanja u sukobima učenika osnovne škole - prijedlog mejrne skale
Obrasci ponašanja u sukobima učenika osnovne škole - prijedlog mejrne skale // Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse
Opatija, Hrvatska, 2015. str. 110-118 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 907069 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrasci ponašanja u sukobima učenika osnovne škole - prijedlog mejrne skale
(Patterns of Behavior in Conflicts in Students of Elementary School Students - Proposition of a Measurement Scale)
Autori
Družinec, Vlatka ; Vlah, Nataša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse
/ - , 2015, 110-118
Skup
Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
pobjeđivanje, suradnja, izbjegavanje, obrasci ponašanja u sukobima, osnovna škola
(winning, co-operation, avoidance, patterns of conflict behavior, elementary school)
Sažetak
Cilj istraživanja je bio utvrditi kako učitelji i razrednici procjenjuju ponašanja učenika osnovne škole unutar tri pretpostavljena obrasca ponašanja u sukobima: pobjeđivanje, suradnja i izbjegavanje u sukobima. Specifičan cilj, koji je preduvjet realizacije osnovnog cilja, bio je konstruirati mjerni instrument za procjenu ponašanja učenika osnovne škole u sukobima. Pri tome polazimo od teorijskog modela ponašanja adolescenata u sukobima koji ponašanje u socijalnim sukobima klasificira u tri obrasca ponašanja: pobjeđivanje, suradnja, izbjegavanje/prilagodba (Vlah, 2013). Nakon što su čestice sadržajno kreirane u fokus grupi stručnjaka, u glavnom su istraživanju učitelji/razrednici od prvog do osmog razreda (N=17, M=43 godine) u dvije županije, skalom Likertovog tipa, procjenjivali 60 mogućih ponašanja svojih učenika u sukobima (N=352, M=10 godina). Pri tome je po 20 ponašanja sadržajno opisivalo svaki od tri obrasca ponašanja u sukobima. Dobivena je teorijski pretpostavljena trodimenzionalna skala procijenjenih ponašanja učenika osnovne škole u sukobima zadovoljavajućih mjernih karakteristika. Prema procjeni učitelja/razrednika, učenici najviše prihvaćaju obrazac suradnje, a najmanje obrazac pobjeđivanja u sukobima. Djevojčice i dječaci se razlikuju tako da se djevojčice češće ponašaju prema obrascu suradnje, a dječaci prema obrascu pobjeđivanja u sukobu. Kod starijih učenika se češće nego kod mlađih uočavaju obrasci suradnje i izbjegavanja. Autorice se nadaju da će predloženi instrument potaknuti njegovu buduću znanstvenu provjeru i primjenu te dati doprinos u prevenciji nekonstruktivnih ponašanja učenika u sukobima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti