Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 907069

Obrasci ponašanja u sukobima učenika osnovne škole - prijedlog mejrne skale


Družinec, Vlatka; Vlah, Nataša
Obrasci ponašanja u sukobima učenika osnovne škole - prijedlog mejrne skale // Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse
Opatija, Hrvatska, 2015. str. 110-118 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)


CROSBI ID: 907069 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Obrasci ponašanja u sukobima učenika osnovne škole - prijedlog mejrne skale
(Patterns of Behavior in Conflicts in Students of Elementary School Students - Proposition of a Measurement Scale)

Autori
Družinec, Vlatka ; Vlah, Nataša

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo

Izvornik
Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse / - , 2015, 110-118

Skup
Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
pobjeđivanje, suradnja, izbjegavanje, obrasci ponašanja u sukobima, osnovna škola
(winning, co-operation, avoidance, patterns of conflict behavior, elementary school)

Sažetak
Cilj istraživanja je bio utvrditi kako učitelji i razrednici procjenjuju ponašanja učenika osnovne škole unutar tri pretpostavljena obrasca ponašanja u sukobima: pobjeđivanje, suradnja i izbjegavanje u sukobima. Specifičan cilj, koji je preduvjet realizacije osnovnog cilja, bio je konstruirati mjerni instrument za procjenu ponašanja učenika osnovne škole u sukobima. Pri tome polazimo od teorijskog modela ponašanja adolescenata u sukobima koji ponašanje u socijalnim sukobima klasificira u tri obrasca ponašanja: pobjeđivanje, suradnja, izbjegavanje/prilagodba (Vlah, 2013). Nakon što su čestice sadržajno kreirane u fokus grupi stručnjaka, u glavnom su istraživanju učitelji/razrednici od prvog do osmog razreda (N=17, M=43 godine) u dvije županije, skalom Likertovog tipa, procjenjivali 60 mogućih ponašanja svojih učenika u sukobima (N=352, M=10 godina). Pri tome je po 20 ponašanja sadržajno opisivalo svaki od tri obrasca ponašanja u sukobima. Dobivena je teorijski pretpostavljena trodimenzionalna skala procijenjenih ponašanja učenika osnovne škole u sukobima zadovoljavajućih mjernih karakteristika. Prema procjeni učitelja/razrednika, učenici najviše prihvaćaju obrazac suradnje, a najmanje obrazac pobjeđivanja u sukobima. Djevojčice i dječaci se razlikuju tako da se djevojčice češće ponašaju prema obrascu suradnje, a dječaci prema obrascu pobjeđivanja u sukobu. Kod starijih učenika se češće nego kod mlađih uočavaju obrasci suradnje i izbjegavanja. Autorice se nadaju da će predloženi instrument potaknuti njegovu buduću znanstvenu provjeru i primjenu te dati doprinos u prevenciji nekonstruktivnih ponašanja učenika u sukobima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Nataša Vlah (autor)

Avatar Url Vlatka Družinec (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Družinec, Vlatka; Vlah, Nataša
Obrasci ponašanja u sukobima učenika osnovne škole - prijedlog mejrne skale // Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse
Opatija, Hrvatska, 2015. str. 110-118 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
Družinec, V. & Vlah, N. (2015) Obrasci ponašanja u sukobima učenika osnovne škole - prijedlog mejrne skale. U: Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse.
@article{article, author = {Dru\v{z}inec, Vlatka and Vlah, Nata\v{s}a}, year = {2015}, pages = {110-118}, keywords = {pobje\djivanje, suradnja, izbjegavanje, obrasci pona\v{s}anja u sukobima, osnovna \v{s}kola}, title = {Obrasci pona\v{s}anja u sukobima u\v{c}enika osnovne \v{s}kole - prijedlog mejrne skale}, keyword = {pobje\djivanje, suradnja, izbjegavanje, obrasci pona\v{s}anja u sukobima, osnovna \v{s}kola}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {Dru\v{z}inec, Vlatka and Vlah, Nata\v{s}a}, year = {2015}, pages = {110-118}, keywords = {winning, co-operation, avoidance, patterns of conflict behavior, elementary school}, title = {Patterns of Behavior in Conflicts in Students of Elementary School Students - Proposition of a Measurement Scale}, keyword = {winning, co-operation, avoidance, patterns of conflict behavior, elementary school}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font