Pregled bibliografske jedinice broj: 906961
Od zavičajnoga govora do standardnoga hrvatskog jezika uz primjenu metodičkoga instrumentarija u digitalnome udžbeniku
Od zavičajnoga govora do standardnoga hrvatskog jezika uz primjenu metodičkoga instrumentarija u digitalnome udžbeniku // Dani Balinta Vujkova - Dani hrvatske knjige i riječi / Čeliković, katarina (ur.).
Subotica: Hrvatska Čitaonica, 2016. str. 73-85 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 906961 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Od zavičajnoga govora do standardnoga hrvatskog jezika uz primjenu metodičkoga instrumentarija u digitalnome udžbeniku
(From Native Speech to Standard Croatian Language Using the Methodical Instrumentation in the Digital Textbook)
Autori
Budinski, Vesna ; Kolar Billege, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Dani Balinta Vujkova - Dani hrvatske knjige i riječi
/ Čeliković, katarina - Subotica : Hrvatska Čitaonica, 2016, 73-85
ISBN
978-86-84783-31-0
Skup
Dani Balinta Vujkova - dani hrvatske knjige i riječi
Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 23.10.2015. - 24.10.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
digitalni udžbenik ; metodički instrumentarij ; zavičajni govor ; standardni jezik
(digital textbook ; methodical instrumentation ; native speach ; standard language)
Sažetak
Posebnost je digitalnih udžbenika za nastavni predmet Hrvatski jezik u tome što omogućuju interaktivno sudjelovanje učenika u procesu učenja hrvatskoga standardnog jezika. Učenicima je ponuđen tematski raznolik jezični sadržaj, odnosno, učenici mogu samostalno birati put kojim će napredovati do razine predviđene Nastavnim planom i programom za osnovnu školu u Republici Hrvatskoj. Digitalni udžbenici podržavaju jezične aktivnosti govorenja i slušanja, čitanja i pisanja te jezične procese u kojima učenici sudjeluju u produkciji i recepciji govorenoga i pisanoga jezika. U učenju standardnoga jezika polazi se od organskoga idioma (zavičajnoga, mjesnoga govora) koji učenici upotrebljavaju u svakodnevnoj komunikaciji. Na temelju jezičnih aktivnosti stječu komunikacijsku jezičnu kompetenciju. Također, mogu izabrati razne oblike predstavljanja sadržaja, ovisno o vlastitome afinitetu i jezičnim dosezima (slika, slika popraćena tonom, film, usmjeravanje na podatke koji omogućuju rješavanje problema itd.). Tekst je dopunjen slikama ili filmovima s mogućnošću traženja dodatnih podataka. Digitalni udžbenici nude zadatke, metodičke predloške (jezičnometodičke, književnoumjetničke i neknjiževne) te strategije za rješavanje zadataka i odabir jezičnih sadržaja za oblikovanje metodičkih situacija usklađenih s procesom učenja i učenikovim jezičnim iskustvom. Kvalitetni digitalni udžbenici sprečavaju povezivanje s neprovjerenim sadržajima na mrežnim stranicama i uključuju mnoštvo pripremljenih metodičkih materijala, komunikacijskih i problemskih zadataka. U radu ćemo prikazati funkcionalnost digitalnoga udžbenika i prednosti primjene metodičkoga instrumentarija u takvim udžbenicima. Cilj je nastave Hrvatskoga jezika omogućiti učenicima ovladavanje standardnim hrvatskim jezikom, a zavičajni je govor polazište u učenju materinskoga jezika. Digitalni sadržaji potiču učenika na percipiranje auditivne slike zavičajnoga govora koja uz primjerene metodičke postupke omogućuje približavanje standardnome hrvatskom jeziku. Digitalni metodički instrumentarij primjeren je za personalizaciju učenja. U radu se prikazuje istraživanje uspješnosti učenika u učenju standardnoga hrvatskog jezika s pomoću digitalnog udžbenika te učestalost upotrebe digitalnih udžbenika u primarnom obrazovanju u Republici Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb