Pregled bibliografske jedinice broj: 906956
Neusklađenost sadržaja zadataka za provjeru znanja učenika i obrazovnih postignuća s temeljnim ciljem nastavnog programa za Hrvatski jezik u primarnom obrazovanju u Republici Hrvatskoj
Neusklađenost sadržaja zadataka za provjeru znanja učenika i obrazovnih postignuća s temeljnim ciljem nastavnog programa za Hrvatski jezik u primarnom obrazovanju u Republici Hrvatskoj // Kakovost in ocenjevanje znanja / Devjak, Tatjana ; Saksida, igor (ur.)., 2017. str. 123-135
CROSBI ID: 906956 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neusklađenost sadržaja zadataka za provjeru znanja učenika i obrazovnih postignuća s temeljnim ciljem nastavnog programa za Hrvatski jezik u primarnom obrazovanju u Republici Hrvatskoj
(The Incompatibility of the Tasks Intended to Evaluate Pupils' Knowledge and Educational Achievements With the Core Objective of the Curriculum for the Subject Croatian Language in the Primary Schools of the Republic of Croatia)
Autori
Kolar Billege, Martina ; Budinski, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Kakovost in ocenjevanje znanja
Urednik/ci
Devjak, Tatjana ; Saksida, igor
Grad
Ljubljana
Godina
2017
Raspon stranica
123-135
ISBN
978-961-253-212-3
Ključne riječi
sadržaj poučavanja ; zadatci za ispitivanje znanja ; hrvatski jezik
(assessment tasks ; Croatian Language ; teaching content)
Sažetak
Nakon više provedenih analiza aktualnoga Nastavnoga plana i programa za osnovnu školu (MZOŠ, 2006), ostaju otvorena koncepcijska i strukturna pitanja koja se ne razmatraju ni u suvremenom procesu reforme obrazovnoga sustava. Tim je dokumentom određen sadržaj poučavanja za nastavni predmet Hrvatski jezik po nastavnim temama u okviru predmetnih područja. Za svaku su temu definirani ključni pojmovi i obrazovna postignuća. Ti se elementi odnose na vrstu, opseg i dubinu sadržaja poučavanja u pojedinom ciklusu te bi se trebali omogućiti učenicima stjecanje znanja potrebnoga za razvoj jezične kompetencije. Obrazovna su postignuća određena tako da se mogu prepoznati kognitivni procesi u domeni kojih učenici trebaju ovladati pojedinim sadržajem, ali se u radu problematizira razina znanja koja je predviđena. Dosadašnja metodička istraživanja pokazuju da učitelji misle kako učenicima treba ponuditi više sadržaja učenja/poučavanja no što im je ponuđeno aktualnim programom, stoga u manjoj mjeri poučavaju i ispituju sadržaj zadatcima za ispitivanje više razine znanja i kognitivnih procesa no što je zadano obrazovnim postignućima. Istraživački se problem odnosi na ispitivanje vrste zadataka kojima učitelji provjeravaju znanja učenika o imenicama u primarnom obrazovanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb