Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 906956

Neusklađenost sadržaja zadataka za provjeru znanja učenika i obrazovnih postignuća s temeljnim ciljem nastavnog programa za Hrvatski jezik u primarnom obrazovanju u Republici Hrvatskoj


Kolar Billege, Martina; Budinski, Vesna
Neusklađenost sadržaja zadataka za provjeru znanja učenika i obrazovnih postignuća s temeljnim ciljem nastavnog programa za Hrvatski jezik u primarnom obrazovanju u Republici Hrvatskoj // Kakovost in ocenjevanje znanja / Devjak, Tatjana ; Saksida, igor (ur.)., 2017. str. 123-135


CROSBI ID: 906956 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Neusklađenost sadržaja zadataka za provjeru znanja učenika i obrazovnih postignuća s temeljnim ciljem nastavnog programa za Hrvatski jezik u primarnom obrazovanju u Republici Hrvatskoj
(The Incompatibility of the Tasks Intended to Evaluate Pupils' Knowledge and Educational Achievements With the Core Objective of the Curriculum for the Subject Croatian Language in the Primary Schools of the Republic of Croatia)

Autori
Kolar Billege, Martina ; Budinski, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Kakovost in ocenjevanje znanja

Urednik/ci
Devjak, Tatjana ; Saksida, igor

Grad
Ljubljana

Godina
2017

Raspon stranica
123-135

ISBN
978-961-253-212-3

Ključne riječi
sadržaj poučavanja ; zadatci za ispitivanje znanja ; hrvatski jezik
(assessment tasks ; Croatian Language ; teaching content)

Sažetak
Nakon više provedenih analiza aktualnoga Nastavnoga plana i programa za osnovnu školu (MZOŠ, 2006), ostaju otvorena koncepcijska i strukturna pitanja koja se ne razmatraju ni u suvremenom procesu reforme obrazovnoga sustava. Tim je dokumentom određen sadržaj poučavanja za nastavni predmet Hrvatski jezik po nastavnim temama u okviru predmetnih područja. Za svaku su temu definirani ključni pojmovi i obrazovna postignuća. Ti se elementi odnose na vrstu, opseg i dubinu sadržaja poučavanja u pojedinom ciklusu te bi se trebali omogućiti učenicima stjecanje znanja potrebnoga za razvoj jezične kompetencije. Obrazovna su postignuća određena tako da se mogu prepoznati kognitivni procesi u domeni kojih učenici trebaju ovladati pojedinim sadržajem, ali se u radu problematizira razina znanja koja je predviđena. Dosadašnja metodička istraživanja pokazuju da učitelji misle kako učenicima treba ponuditi više sadržaja učenja/poučavanja no što im je ponuđeno aktualnim programom, stoga u manjoj mjeri poučavaju i ispituju sadržaj zadatcima za ispitivanje više razine znanja i kognitivnih procesa no što je zadano obrazovnim postignućima. Istraživački se problem odnosi na ispitivanje vrste zadataka kojima učitelji provjeravaju znanja učenika o imenicama u primarnom obrazovanju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Budinski (autor)

Avatar Url Martina Kolar Billege (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Kolar Billege, Martina; Budinski, Vesna
Neusklađenost sadržaja zadataka za provjeru znanja učenika i obrazovnih postignuća s temeljnim ciljem nastavnog programa za Hrvatski jezik u primarnom obrazovanju u Republici Hrvatskoj // Kakovost in ocenjevanje znanja / Devjak, Tatjana ; Saksida, igor (ur.)., 2017. str. 123-135
Kolar Billege, M. & Budinski, V. (2017) Neusklađenost sadržaja zadataka za provjeru znanja učenika i obrazovnih postignuća s temeljnim ciljem nastavnog programa za Hrvatski jezik u primarnom obrazovanju u Republici Hrvatskoj. U: Devjak, T. & Saksida, i. (ur.) Kakovost in ocenjevanje znanja. Ljubljana, str. 123-135.
@inbook{inbook, author = {Kolar Billege, Martina and Budinski, Vesna}, year = {2017}, pages = {123-135}, keywords = {sadr\v{z}aj pou\v{c}avanja, zadatci za ispitivanje znanja, hrvatski jezik}, isbn = {978-961-253-212-3}, title = {Neuskla\djenost sadr\v{z}aja zadataka za provjeru znanja u\v{c}enika i obrazovnih postignu\'{c}a s temeljnim ciljem nastavnog programa za Hrvatski jezik u primarnom obrazovanju u Republici Hrvatskoj}, keyword = {sadr\v{z}aj pou\v{c}avanja, zadatci za ispitivanje znanja, hrvatski jezik}, publisherplace = {Ljubljana} }
@inbook{inbook, author = {Kolar Billege, Martina and Budinski, Vesna}, year = {2017}, pages = {123-135}, keywords = {assessment tasks, Croatian Language, teaching content}, isbn = {978-961-253-212-3}, title = {The Incompatibility of the Tasks Intended to Evaluate Pupils' Knowledge and Educational Achievements With the Core Objective of the Curriculum for the Subject Croatian Language in the Primary Schools of the Republic of Croatia}, keyword = {assessment tasks, Croatian Language, teaching content}, publisherplace = {Ljubljana} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font