Pregled bibliografske jedinice broj: 906869
Važnost edukacija za provođenje sustava upravljanja a akreditiranom laboratoriju "Bez edukacije nema akreditacije"
Važnost edukacija za provođenje sustava upravljanja a akreditiranom laboratoriju "Bez edukacije nema akreditacije" // Zbornik radova 16. HRVATSKE KONFERENCIJE O KVALITETI „Ljudi – temelj uspješnosti sustava upravljanja“ / Krunoslav, Šimunec ; Zlatko, Dautović (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo za kvalitetu (HDK), 2016. str. 188-195 (poster, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 906869 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Važnost edukacija za provođenje sustava upravljanja a akreditiranom laboratoriju "Bez edukacije nema akreditacije"
(The importance of education for implementation of management systems in an accredited laboratory "No education, no accreditation")
Autori
Gajdić, Dušanka ; Ščetarić-Jasek, Tea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova 16. HRVATSKE KONFERENCIJE O KVALITETI „Ljudi – temelj uspješnosti sustava upravljanja“
/ Krunoslav, Šimunec ; Zlatko, Dautović - Zagreb : Hrvatsko društvo za kvalitetu (HDK), 2016, 188-195
Skup
16. hrvatska konferencija o kvaliteti i 7. znanstveni skup Hrvatskog društva za kvalitetu
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 19.05.2016. - 21.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
HRN EN ISO/IEC 17025, osposobljenost, edukacija, kompetentnost osoblja
(HRN EN ISO/IEC 17025, qualifications, education, competence of staff)
Sažetak
Osposobljeno osoblje jedan je od stupova kvalitete rada laboratorija, a uspjeh laboratorija uvelike ovisi o održavanju odgovarajuće razine osposobljenosti i neprekidnom daljnjem usavršavanju. Norma HRN EN ISO/IEC 17025 propisuje da uprava laboratorija mora osigurati osposobljenost svih koji rade s analitičkom opremom, provode ispitivanja i/ili umjeravanja, vrednuju rezultate i potpisuju ispitne izvještaje. Međutim, norma navodi samo zahtjeve, uz vrlo malo uputa kako to primijeniti u praksi. Rad predstavlja studiju slučaja na primjeru Središnjeg laboratorija za kontrolu kvalitete mlijeka (SLKM) u Križevcima. Prikazan je plan edukacija prema zahtjevima i zadacima laboratorija koji omogućuje ispunjavanje zahtjeva norme, primjer kako se provodi auditiranje kompetentnosti osoblja te određeni brojčani pokazatelji ovih aktivnosti. Istaknut je značaj izobrazbe i stručnog osposobljavanje zaposlenih za kompetentnost laboratorija i provođenja sustava upravljanja. Osim toga provedena je i anketa među zaposlenima kako bi se dobili stavovi zaposlenika o provedenim edukacijama i njihovoj korisnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija