Pregled bibliografske jedinice broj: 906699
Uloga školske knjižnice kao čimbenika dječje sigurnosti na Internetu
Uloga školske knjižnice kao čimbenika dječje sigurnosti na Internetu, 2017., diplomski rad, diplomski, Odjel za informacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 906699 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga školske knjižnice kao čimbenika dječje sigurnosti na Internetu
(School libraries as security factor in children Internet related behavior)
Autori
Nikolić, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za informacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
30.05
Godina
2017
Stranica
77
Mentor
Ćirić, Josip
Ključne riječi
školska knjižnica, školski knjižničar, djeca, informacijska pismenost, Internet, sigurnost na Internetu
(school library, school librarian, children, information literacy, Internet, security)
Sažetak
U suvremenom društvu djeca odrastaju u okolini koja neprestano razvija nove tehnologije. Izloženost tehnologiji potiče djecu da je veoma rano počnu koristiti. Zahvaljujući razvoju tehnologije suvremeno društvo prešlo je iz pružanja informacijskih usluga uglavnom iz papira na pružanje informacijskih usluga u digitalnom obliku. I knjižnice su prihvatile novo digitalno informacijsko okruženje pa idu u susret svojim korisnicima na način da im omogućuju korištenje novih izvora znanja i informacija. Međutim, puko poznavanje novih tehnologija i njihovih mogućnosti ne znači da će biti pravilno upotrijebljeni ili da će informacije dobivene njihovom upotrebom biti kvalitetne i vjerodostojne. Djeca se teško snalaze u pretraživanju Interneta te ih treba poučiti da budu kritični prema informacijama na koje nailaze te kako da povećaju sigurnost svoje upotrebe Interneta, jer djeca su najrizičnija skupina njegova korištenja. Kako bi zaštitili djecu, uz roditelje, a zatim i učitelje, knjižničari imaju (glavnu) odgovornost da uz edukaciju i savjetovanje smanje mogućnost negativnih učinaka neselektivnog pristupanja internetskim sadržajima. Djecu i mlade treba informacijski opismeniti kako bi povećali sigurnost dječje uporabe Interneta te njihovu procjenu vjerodostojnosti informacija, a to se očekuje od suvremenog školskog knjižničara. U prvom dijelu diplomskog rada bit će riječi o novoj ulozi školske knjižnice u informacijskom dobu i o sigurnosti djece na Internetu, a u drugom dijelu bit će izneseni rezultati istraživanja potrebe i uključenosti školskih knjižnica u obrazovanje djece o sigurnosti na Internetu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti