Pregled bibliografske jedinice broj: 906698
Etički pristup knjižničnim uslugama i programima opismenjavanja društveno isključenih korisnika: Mladi koji su napustili školovanje
Etički pristup knjižničnim uslugama i programima opismenjavanja društveno isključenih korisnika: Mladi koji su napustili školovanje, 2017., diplomski rad, diplomski, Odjel za informacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 906698 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Etički pristup knjižničnim uslugama i programima opismenjavanja društveno isključenih korisnika: Mladi koji su napustili školovanje
(Ethical access to library services and literacy programs for socially excluded users: Young people who have left school)
Autori
Bačić, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za informacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
29.09
Godina
2017
Stranica
123
Mentor
Ćirić, Josip
Ključne riječi
društvena isključenost, narodne knjižnice, etika, mladi koji su napustili školovanje
(social exclusion, national libraries, ethics, young people that have left schooling)
Sažetak
U ovom radu se kritički razmatraju knjižnične usluge i programi koji su namijenjeni društveno isključenim korisnicima, odnosno mladima koji su napustili školovanje. Svrha ovog rada je istražiti usluge i programe koje provode narodne knjižnice u Hrvatskoj kada se radi o društveno isključenim korisnicima. Cilj rada je istražiti etičku dimenziju knjižnica i njihovih zaposlenika prema društveno isključenim korisnicima te istražiti način provođenja knjižničnih usluga i programa namijenjenim društveno isključenim korisnicima. Nastojat će se istražiti koliko su usluge i programi korišteni te u kojoj mjeri knjižnice omogućuju jednak pristup svima. Važnost ovog istraživačkog područja očituje se u smanjivanju društvenih nejednakosti na način da se omogući jednak pristup svima. Osnovna zadaća knjižničara i informacijskih djelatnika je osigurati jednak pristup svima u svrhu osobnog obrazovanja, razvoja i kulturnog uzdizanja. Društvena isključenost je višedimenzionalni fenomen koji slabi odnos između pojedinca i zajednice, te se očituje u više faktora. Nastoji se istražiti koje mjere provode narodne knjižnice kako bi integrirale društveno isključene korisnike u zajednicu. Knjižnica ima odgovornost i prema pojedincu i prema društvu, stoga bi narodne knjižnice trebale osigurati pružanje jednakih usluga svima. Kada knjižnica nastoji pružiti jednak pristup svima važno je da djelatnici knjižnice etičko promišljaju o knjižničnim uslugama i programima. U radu se koristila prvenstveno metoda pregleda i istraživanja literature, potom kvalitativna metoda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Filozofija