Pregled bibliografske jedinice broj: 906591
Primjena kemijske konceptualne osnove pri rješavanju ispita iz biologije na državnoj maturi
Primjena kemijske konceptualne osnove pri rješavanju ispita iz biologije na državnoj maturi, 2017., diplomski rad, diplomski, Prirodoslovno matematički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 906591 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena kemijske konceptualne osnove pri rješavanju ispita iz biologije na državnoj maturi
(The application of the conceptual basis in chemistry in biology state graduation exam solving)
Autori
Brandić, Sara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Prirodoslovno matematički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
17.11
Godina
2017
Stranica
91
Mentor
Radanović, Ines
Ključne riječi
biološki koncepti, interdisciplinarni zadaci biologije i kemije, specifično kodiranje, odgovori učenika, interpretacija bioloških procesa i pojava
(biological concepts, interdisciplinary tasks in biology and chemistry, specific coding, student answers, biological processes and phenomena interpretation)
Sažetak
Ovim radom željela se ispitati uspješnost upotrebe kemijskih koncepata u zadacima iz biologije kao interdisciplinarne potpore za objašnjenje bioloških koncepata uz utvrđivanje korelacije ukupne uspješnosti na ispitui pojedinog odgovora učenika. Kao dodatni cilj željela se utvrditi i sposobnost mladog nastavnika za uspješno uočavanje konceptualnih razlika pri interpretaciji odgovora učenika. Analizirana su odabrana pitanja otvorenog tipa sa ispita državne mature iz biologije provedenih u ljetnom roku 2014., 2015. i 2016. godine na uzorcima od po 250 učenika. Izdvojeno je 11 pitanja interdisciplinarnog karaktera, s naglaskom da ta pitanja nisu ciljano sastavljana kao integracijska. Analiza je provedena u skladu s Nastavnim programom za određeni razred i ispitnim katalozima za državnu maturu iz biologije i kemije kao referentnim točkama konceptualnog okvira i predviđenih ishoda učenja. Kognitivna kvaliteta odgovora učenika utvrđena je specifičnim kodiranjem u kategorije biološkog značenja razumijevanja svakog odgovora, pri čemu je uspoređeno kodiranje iskusnih nastavnika biologije i mladog nastavnika. Zbog potvrđenih problema u integraciji znanja pri obrazloženju bioloških procesa i pojava, odabrana su pitanja iz provedenih ispita državne mature uz koncepte difuzije i osmoze te je na uzorku 105 učenika iz 3 gimnazije provjerena usvojenost i s obzirom na namjeru pristupa ispitu državne mature. U odnosu na ostale učenike, učenici koji planiraju pisati ispit iz biologije su u većem broju ponudili odgovore za koje je utvrđeno konceptualno razumijevanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Profili:
Ines Radanović
(mentor)