Pregled bibliografske jedinice broj: 906500
Važnost fundraisinga za održivost neprofitnih organizacija
Važnost fundraisinga za održivost neprofitnih organizacija // Oeconomica Jadretina, 6 (2016), 2; 103-116 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 906500 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Važnost fundraisinga za održivost neprofitnih organizacija
(The Importance of Fundraising for Sustainability of Nonprofit Organizations)
Autori
Dadić, Lorena
Izvornik
Oeconomica Jadretina (18848-4956) 6
(2016), 2;
103-116
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
neprofitne organizacije, održivost neprofitnih organizacija, fundraising, donacije, sponzorstva
(non-profit organizations, sustainability of non-profit organizations, fundraising, donations, sponsorship)
Sažetak
Neprofitne organizacije predstavljaju temelj svakog demokratskog društva. One imaju ključnu ulogu u modernizaciji socijalnih država, izgradnji povjerenja, civilnih vrlina i socijalnog kapitala a suradnjom unutar lokalne zajednice stvaraju dodatne sposobnosti (kapacitete) za rješavanje problema i unaprjeđenje kvalitete života. Međutim, djelovanju neprofitnih organizacija imanentan je čitav niz upravljačkih problema. Problemi koji se najčešće ističu jesu nedostatak financijskih sredstava i neodrživost razvoja, neprofesionalnost u radu, netransparentnost organizacija i njihova neutemeljenost u širem članstvu, nedostatak vodstva, slaba umreženost i niska razina suradnje među organizacijama, slaba suradnja s medijima te nerazvijena uloga zagovaranja (Bežovan, 2005). Jedan od glavnih problema, nedostatak financijskih sredstava dolazi u novije vrijeme sve više do izražaja prvenstveno zato jer su neprofitne organizacije ovisne o sredstvima iz javnog proračuna (dotacije), ali s druge strane jer je i prisutan sve veći broj registriranih neprofitnih organizacija koje se natječu za sve manji raspoloživi iznos javnih sredstava. Slijedom toga, upitna je dugoročna održivost neprofitnih organizacija. Rješenje se može pronaći u pomno planiranim aktivnostima prikupljanja sredstava (ili engl. fundraising) od potencijalnih donatora i/ili sponzora kako bi se povećao udio donacija i vlastitih prihoda i smanjio udio dotacija. U hrvatskom neprofitnom sektoru još se uvijek nedovoljno govori o fundraisingu a istraživanja su pokazala da neprofitne organizacije u Hrvatskoj ne znaju što sve taj pojam obuhvaća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija
Profili:
Lorena Dadić
(autor)