Pregled bibliografske jedinice broj: 906364
Osjetljivost studenata na elastičnost leksičke norme hrvatskoga standardnoga jezika
Osjetljivost studenata na elastičnost leksičke norme hrvatskoga standardnoga jezika // Zbornik radova naučnih konferencija Učiteljkog fakulteta na mađarskom nastavnom jeziku 2017 / Jovanović, Josip ; Borsos, Eva ; Namesztovszki, Zoltan ; Nemeth, Ferenc (ur.).
Novi Sad : Subotica: Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici, 2017. str. 81-96 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 906364 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osjetljivost studenata na elastičnost leksičke
norme hrvatskoga standardnoga jezika
(Student sensitivity to the elasticity of the
lexical norm of standard Croatian language)
Autori
Đurić, Tanja ; Gligorić, Igor Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova naučnih konferencija Učiteljkog fakulteta na mađarskom nastavnom jeziku 2017
/ Jovanović, Josip ; Borsos, Eva ; Namesztovszki, Zoltan ; Nemeth, Ferenc - Novi Sad : Subotica : Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici, 2017, 81-96
ISBN
978-86-87095-76-2
Skup
Međunarodna interdisciplinarna znanstvena konferencija Učiteljskog fakulteta na mađarskom nastavnom jeziku
Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 19.10.2017. - 21.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Učiteljski studij, hrvatski standardni jezik, leksička norma
(Teacher training, Croatian standard language, lexical norm)
Sažetak
U radu se nastoji istražiti u kojoj su mjeri studenti Učiteljskoga studija u Slavonskome Brodu osjetljivi na leksičku normu: što smatraju normativnim, a što smatraju otklonom od standardnojezične leksičke norme hrvatskoga jezika. Za potrebe istraživanja izrađen je upitnik kojime se propituje koje lekseme i sveze leksema studenti smatraju normativno (ne)prihvatljivima. Osim određivanja određene leksičke jedinice kao (ne)standardnojezične ispitanici su upitani i po kojemu se kriteriju uporaba konkretne jedinice ne smatra normativnom. Upitnik je izrađen prema natuknicama koje su uvrštene u Veliki rječnik hrvatskoga standardnog jezika (2015). S obzirom na ulogu učitelja kao jezičnoga uzora učenicima smatra se izrazito važnim učiteljeva osviještenost u kontekstu leksičke norme.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Igor Marko Gligorić
(autor)