Pregled bibliografske jedinice broj: 906181
UPOTREBLJIVOST SUČELJA WEB STRANICA ZA ON-LINE KUPOVINU
UPOTREBLJIVOST SUČELJA WEB STRANICA ZA ON-LINE KUPOVINU, 2017., diplomski rad, preddiplomski, Prirodoslovno-matematički fakultet, Split
CROSBI ID: 906181 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
UPOTREBLJIVOST SUČELJA WEB STRANICA ZA ON-LINE KUPOVINU
(USABILITY OF WEBSITE INTERFACES FOR ON-LINE SHOPPING)
Autori
Sutlović, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet
Mjesto
Split
Datum
21.09
Godina
2017
Stranica
50
Mentor
Marangunić, Nikola
Ključne riječi
Internet, online kupovina, upotrebljivost, web korisničko sučelje, dizajn
(Internet, online shopping, usability, web user interface, design)
Sažetak
Razvoj Interneta započinje u SAD-u šezdesetih godina prošlog stoljeća kao produkt vojnih potreba. Glavni je zadatak bio razvoj slanja paketa podataka preko mreže. Veliki korak koji je doveo do ubrzanog širenja Interneta dogodio se 1990. godine uspostavljanjem jedne od najatraktivnijih mrežnih usluga, World Wide Weba. Pružio je mnoge mogućnosti tj. web usluge od kojih je jedna obrađena u ovome radu, online kupovina. To je mogućnost kupovine raznoraznih proizvoda pretraživanjem Interneta te uplaćivanjem novca za kupljeni proizvod, najčešće također preko Interneta. Nakon što se obave svi potrebni koraci, čeka se da proizvod kupcu stigne na željenu adresu. Ova web usluga je pokrenuta osamdesetih godina prošlog stoljeća, a do današnjeg dana se nastavlja razvijati. Postoje neke karakteristike koje razlikuju kupnju putem Interneta od kupnje u fizičkoj trgovini. Na Internetu je izbor puno veći te se često mogu naći povratne informacije tj. recenzije drugih korisnika. Trgovci nude razne vrste plaćanja od kojih svakako valja izdvojiti PayPal, račun na koji uplaćujemo željenu svotu i koji je najsigurniji način plaćanja. Također može se birati hoće li se proizvod dostaviti na željenu adresu ili u fizičku trgovinu u blizini lokacije kupca, ako postoji. Internet trgovine pružaju velike prednosti od kojih svakako valja istaknuti dostupnost u svakom trenutku te veliku ponudu istih ili sličnih artikala po različitim cijenama. Također štedi vrijeme i čuva privatnost. Mane su nesigurnost tj. strah od prevare i činjenica da se proizvod može vidjeti tek kada se plati i stigne na naručenu adresu. Napravljene su analize što je kupcima bitno na web stranicama za online trgovinu te na osnovu rezultata je napravljena web stranica koja je zadovoljila potrebe većine ispitanika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split
Profili:
Nikola Marangunić
(mentor)