Pregled bibliografske jedinice broj: 906113
Obrazovne aspiracije u prijelaznim razdobljima hrvatskog osnovnoškolskog obrazovanja: učenička perspektiva
Obrazovne aspiracije u prijelaznim razdobljima hrvatskog osnovnoškolskog obrazovanja: učenička perspektiva // 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka / Arambašić, Lidija ; Erceg, Inja ; Kamenov, Željka (ur.).
Zagreb: Medicinska naklada ; Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 73-73 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 906113 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovne aspiracije u prijelaznim razdobljima hrvatskog osnovnoškolskog obrazovanja: učenička perspektiva
(Educational aspirations in transitional periods of Croatian elementary education: Student's perspective)
Autori
Ristić Dedić, Zrinka ; Matić, Jelena ; Košutić, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
23. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka
/ Arambašić, Lidija ; Erceg, Inja ; Kamenov, Željka - Zagreb : Medicinska naklada ; Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2017, 73-73
Skup
23. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.04.2017. - 08.04.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
obrazovne aspiracije ; učenici
(educational aspirations ; students)
Sažetak
U radu su prikazani rezultati kvalitativnog istraživanja prirode obrazovnih aspiracija učenika prvih, četvrtih i sedmih razreda. Cilj je rada opisati i razumjeti učeničke konstrukcije vlastitih obrazovnih želja i planova te steći uvide u to kako su oni povezani s njihovim uvjerenjima o sebi te percipiranim roditeljskim aspiracijama i očekivanjima. Dubinsko istraživanje provedeno je pomoću polustrukturiranih intervjua u pet zagrebačkih škola, na uzorku od 122 učenika. Korišteno je kriterijsko uzorkovanje s obzirom na spol i procjenu učitelja o ranijem učeničkom postignuću učenika u slučaju starijih kohorti, odnosno o roditeljskoj podršci u slučaju najmlađe kohorte. Razgovori su sadržavali nekoliko ključnih tema: školska iskustva, opće i akademsko samopoimanje učenika, obrazovne i karijerne aspiracije i očekivanja uspjeha, poznavanje sustava, percepcija podrške i očekivanja roditelja. Protokoli za razgovor bili su prilagođeni dobi učenika. Rezultati pokazuju da teorijsko razdvajanje koncepata aspiracija i očekivanja ne nalazi potporu u učeničkim perspektivama. Učenici ne razlikuju jasno nadanja i želje o vlastitim obrazovnim putovima od očekivanja onoga što će se doista dogoditi. Aspiracije su općenito visoke, ali kvalitativno različite u tri kohorte. U svim dobnim skupinama povezane su s učeničkim procjenama sebe i procjenama vlastitih kompetencija, međutim, opaža se da se u najstarijoj dobnoj skupini više temelje na realističnijim procjenama vlastitih postignuća te se vezuju uz već diferencirane interese, dok su u najmlađoj kohorti vezane uz pozitivnu sliku o nekim zanimanjima i osobama. Pokazalo se i da su učeničke obrazovne aspiracije pod utjecajem roditeljskih, tj. da učenici oblikuju svoje želje na temelju toga što roditelji žele i očekuju za njih. U radu se raspravlja o tome koliko pristup informacijama o obrazovnim mogućnostima te izloženost različitim obrazovnim iskustvima i očekivanjima drugih mogu djelovati na oblikovanje obrazovnih aspiracija učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb