Pregled bibliografske jedinice broj: 906010
Važnost korištenja novijih sredstava komunikacije u katehzaciji i odgoju mladih za etiku komunikacije
Važnost korištenja novijih sredstava komunikacije u katehzaciji i odgoju mladih za etiku komunikacije // Crkva u svijetu : CUS, 52 (2017), 3; 501-522 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 906010 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Važnost korištenja novijih sredstava komunikacije u katehzaciji i odgoju mladih za etiku komunikacije
(Importance of using more recent means of communication in catechesis and education of young people for ethical communication)
Autori
Volarević Marijo:Prović Mihael
Izvornik
Crkva u svijetu : CUS (0352-4000) 52
(2017), 3;
501-522
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
Crkva, mladi, odgoj, katehezacija, nova evangelizacija, etika komunikacije, sredstva društvenog priopćavanja.
(Church, young people, education, catechesis, new evangelization, ethics of communication, mass media)
Sažetak
U ovom radu nastojati ćemo kroz četiri poglavlja promišljati o važnosti upotrebe medija i novijih sredstava komunikacije u katehizaciji i odgoju mladih, imajući pri tom u vidu dva cilja. Prvi cilj ide u smjeru da prikaže na koji način katehizacijska i novo evangelizacijska poruka Crkve preko novijih sredstava komunikacije mogla bi biti mladima više prepoznatljiva i razumljiva, a drugi da ukaže na važnost odgoja i usvajanja etičkih načela komunikacije za mlade kako bi i sami mogli postati prenositelji nove evangelizacijske poruke. U prvom dijelu rada ukratko ćemo se osvrnuti na odnos Crkve prema sredstvima društvene komunikacije i pozitivnim promjenama koje su se osobito dogodile nakon Drugog vatikanskog koncila. U drugom djelu nastoji se prikazati kakav je to „suvremeni mozaik lica Katoličke Crkve“ orisan kroz dijalog i komunikaciju Crkve sa svijetom. U trećem dijelu govori se o mogućnostima dvosmjerne komunikacije između Crkve i mladih, koja se događa na način da izvor informacije (Crkva), šalje poruku primatelju (mladi) koju kroz prijenosnike (sredstva komunikacije) kodira i na kraju se dobije povratnu dekodirana poruka (feedback-mladih) izvoru informacije (Crkvi). Riječ je o dvosmjernoj komunikaciju u kojoj mladi dekodirajući poruku i šaljući povratnu informaciju komuniciraju sa Crkvom. Na taj način mladi nisu samo pasivni primatelji nego aktivni sudionici komunikacije. Zbog toga u četvrtom dijelu govori se o važnosti i potrebi odgoja mladih za etiku komunikacije kako bi i sami mogli postati evangelizatori u svijetu novih tehnologija i tzv. novog „digitalnog kontinenta“ u kojem su mladi više „urođenici“ nego „pridošlice“.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Katolički bogoslovni fakultet, Split