Pregled bibliografske jedinice broj: 906006
Novi feminizam i kulturalna promocija žene majke–radnice
Novi feminizam i kulturalna promocija žene majke–radnice // Obnovljeni život : časopis za religioznu kulturu, 67 (2012), 2; 223-237 (recenziran, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 906006 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Novi feminizam i kulturalna promocija žene majke–radnice
(The New Feminism and the Cultural Promotion of Women as Mothers–Workers)
Autori
Volarević Marijo
Izvornik
Obnovljeni život : časopis za religioznu kulturu (0351-3947) 67
(2012), 2;
223-237
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
Žena majka–radnica, egalitarnost, solidarnost, supisidijarnost, društvo služenja, ženski genij, novi feminizam
(woman mother–worker, equality, solidarity, subsidiarity, society that serves, genius of women, new feminism)
Sažetak
Članak se bavi pitanjem statusa žene majke– radnice u poslovnome svijetu. U prvome se dijelu opisuje aktualna pozicija žene i problemi s kojima se u poslovnome svijetu susreće žena radnica. U drugome dijelu, imajući u vidu današnju situaciju žene u poslovnome svijetu, autor predstavlja ženu kao izazov za čitavo društvo. Izazov u smislu potrebe zajedničke akcije vlade, poslodavaca, sindikata i strukovnih udruga, kako bi se otklonila realna diskriminacija žene na tržištu rada. U trećem dijelu rada prikazuju se katolički principi solidarnosti i supsidijarnosti kao moguća primjerena pomoć u stvaranju jednoga novog društva, »društva služenja«, koje bi bilo u suprotnosti s funkcionalnim društvom koje je plod industrijske revolucije, u kojem se profit stavlja ispred osobe. U četvrtome i posljednjem dijelu, predlaže se kulturološkka promocija žene radnice preko »novoga feminizma« koji je predložio papa Ivan Pavao II. Autor analitičko– sintetičkom metodom zaključuje kako je važnost »novoga feminizma« i kulturološke promocije ženene u činjenici da egalitarnost žene i muškarca nije otklonila realnu diskriminaciju žene. To ukazuje na ćinjenicu da diskriminacija žene u poslovnome svijetu nije samo pravno i ekonomsko pitanje, nego i kulturološko pitanje koje zahtijeva promjenu mentaliteta i stava prema ženi odnosno njezinim prirođenim sposobnostima. Stoga bi jedna od zadaća novoga feminizma bila kreiranje »dvoglasne kulture« u kojoj žena i muškarac stoje kao jednakopravni partneri koji u svojoj istovjetnosti, ali i različitosti žive uzajamni odnos kao dar koji ih istovremeno obogaćuje i čini odgovornima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Teologija, Rodni studiji
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Katolički bogoslovni fakultet, Split