Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 905859

Poticanje aktivne uloge darovitih učenika u poučavanju matematike za prvašiće


Rabar, Danijela; Manzin, Bojana; Kalebić, Maja
Poticanje aktivne uloge darovitih učenika u poučavanju matematike za prvašiće // Modeliranje i matematika / Gortan, Robert (ur.).
Zagreb: Matematičko društvo "Istra", 2017. str. 339-348 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 905859 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poticanje aktivne uloge darovitih učenika u poučavanju matematike za prvašiće
(Encouraging the active role of gifted pupils in teaching maths for first graders)

Autori
Rabar, Danijela ; Manzin, Bojana ; Kalebić, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Modeliranje i matematika / Gortan, Robert - Zagreb : Matematičko društvo "Istra", 2017, 339-348

ISBN
978-953-56797-2-1

Skup
10. stručno-metodički skup Metodika nastave matematike u osnovnoj i srednjoj školi

Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 10.11.2017. - 12.11.2017

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
matematika, prvašići, brojevi, zabava, igra
(mathematics, first graders, numbers, fun, play)

Sažetak
Matematika je danas mnogim učenicima najomraženiji i najteži nastavni predmet. Takav negativan stav već kod predškolske djece nažalost stvara okolina, pa matematika s vremenom postaje „problem“ koji se sve češće rješava individualnim instrukcijama i sve više senzacionalistički interpretira u javnosti i medijima. Tako se čuju razna opravdanja za loš uspjeh iz matematike, a katkad se ide tako daleko da se taj predmet nastoji istisnuti. Budući je matematika univerzalni model prirode na kojem se zasnivaju umjetnost, filozofija i brojne znanosti, potrebno je pronaći sveobuhvatno, temeljito i trajno rješenje ovog „problema“ kroz stvaranje pozitivnog stava prema matematici od najranijeg djetinjstva. S obzirom da su teškoće u razumijevanju osnovnih matematičkih pojmova često uzrokovane poučavanjem matematike s gledišta odraslih osoba, poželjno je dobiti kvalitetan uvid u to kako o matematici razmišljaju djeca. Problemskim zadatcima bliskim učeničkoj svakodnevici moguće je poticati i razvijati matematičko modeliranje od prvog susreta s matematikom. Konstruktivizam u nastavi i pretpostavlja učenje svih nastavnih sadržaja povezano i primjenjivo u svakodnevnim životnim situacijama. Za učenike koji pokažu veći interes i nadarenost za matematiku izrazito je važno ponuditi projektnu nastavu. U ovome radu riječ je o jednom takvom projektu, naslovljenom „Zabavna matematika za prvašiće“, kojega je izradila učenica drugog razreda osnovne škole. Njime se matematika prvoga razreda želi predstaviti na zabavan i djeci privlačan način, iz perspektive njihove vršnjakinje. Kao rezultat tih nastojanja, nastala je knjiga u kojoj su najprije predstavljeni brojevi, zatim zadatci riječima, rebusi s brojevima, matematičke igre, kvizovi, glavolomke i mozgalice, a sve kroz stihove i šaljive ilustracije, s naglaskom na ljepoti matematike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Danijela Rabar (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Rabar, Danijela; Manzin, Bojana; Kalebić, Maja
Poticanje aktivne uloge darovitih učenika u poučavanju matematike za prvašiće // Modeliranje i matematika / Gortan, Robert (ur.).
Zagreb: Matematičko društvo "Istra", 2017. str. 339-348 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Rabar, D., Manzin, B. & Kalebić, M. (2017) Poticanje aktivne uloge darovitih učenika u poučavanju matematike za prvašiće. U: Gortan, R. (ur.)Modeliranje i matematika.
@article{article, author = {Rabar, Danijela and Manzin, Bojana and Kalebi\'{c}, Maja}, editor = {Gortan, R.}, year = {2017}, pages = {339-348}, keywords = {matematika, prva\v{s}i\'{c}i, brojevi, zabava, igra}, isbn = {978-953-56797-2-1}, title = {Poticanje aktivne uloge darovitih u\v{c}enika u pou\v{c}avanju matematike za prva\v{s}i\'{c}e}, keyword = {matematika, prva\v{s}i\'{c}i, brojevi, zabava, igra}, publisher = {Matemati\v{c}ko dru\v{s}tvo "Istra"}, publisherplace = {Pula, Hrvatska} }
@article{article, author = {Rabar, Danijela and Manzin, Bojana and Kalebi\'{c}, Maja}, editor = {Gortan, R.}, year = {2017}, pages = {339-348}, keywords = {mathematics, first graders, numbers, fun, play}, isbn = {978-953-56797-2-1}, title = {Encouraging the active role of gifted pupils in teaching maths for first graders}, keyword = {mathematics, first graders, numbers, fun, play}, publisher = {Matemati\v{c}ko dru\v{s}tvo "Istra"}, publisherplace = {Pula, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font