Pregled bibliografske jedinice broj: 905859
Poticanje aktivne uloge darovitih učenika u poučavanju matematike za prvašiće
Poticanje aktivne uloge darovitih učenika u poučavanju matematike za prvašiće // Modeliranje i matematika / Gortan, Robert (ur.).
Zagreb: Matematičko društvo "Istra", 2017. str. 339-348 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 905859 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje aktivne uloge darovitih učenika u
poučavanju matematike za prvašiće
(Encouraging the active role of gifted pupils in
teaching maths for first graders)
Autori
Rabar, Danijela ; Manzin, Bojana ; Kalebić, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Modeliranje i matematika
/ Gortan, Robert - Zagreb : Matematičko društvo "Istra", 2017, 339-348
ISBN
978-953-56797-2-1
Skup
10. stručno-metodički skup Metodika nastave matematike u osnovnoj i srednjoj školi
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 10.11.2017. - 12.11.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
matematika, prvašići, brojevi, zabava, igra
(mathematics, first graders, numbers, fun, play)
Sažetak
Matematika je danas mnogim učenicima najomraženiji i najteži nastavni predmet. Takav negativan stav već kod predškolske djece nažalost stvara okolina, pa matematika s vremenom postaje „problem“ koji se sve češće rješava individualnim instrukcijama i sve više senzacionalistički interpretira u javnosti i medijima. Tako se čuju razna opravdanja za loš uspjeh iz matematike, a katkad se ide tako daleko da se taj predmet nastoji istisnuti. Budući je matematika univerzalni model prirode na kojem se zasnivaju umjetnost, filozofija i brojne znanosti, potrebno je pronaći sveobuhvatno, temeljito i trajno rješenje ovog „problema“ kroz stvaranje pozitivnog stava prema matematici od najranijeg djetinjstva. S obzirom da su teškoće u razumijevanju osnovnih matematičkih pojmova često uzrokovane poučavanjem matematike s gledišta odraslih osoba, poželjno je dobiti kvalitetan uvid u to kako o matematici razmišljaju djeca. Problemskim zadatcima bliskim učeničkoj svakodnevici moguće je poticati i razvijati matematičko modeliranje od prvog susreta s matematikom. Konstruktivizam u nastavi i pretpostavlja učenje svih nastavnih sadržaja povezano i primjenjivo u svakodnevnim životnim situacijama. Za učenike koji pokažu veći interes i nadarenost za matematiku izrazito je važno ponuditi projektnu nastavu. U ovome radu riječ je o jednom takvom projektu, naslovljenom „Zabavna matematika za prvašiće“, kojega je izradila učenica drugog razreda osnovne škole. Njime se matematika prvoga razreda želi predstaviti na zabavan i djeci privlačan način, iz perspektive njihove vršnjakinje. Kao rezultat tih nastojanja, nastala je knjiga u kojoj su najprije predstavljeni brojevi, zatim zadatci riječima, rebusi s brojevima, matematičke igre, kvizovi, glavolomke i mozgalice, a sve kroz stihove i šaljive ilustracije, s naglaskom na ljepoti matematike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Pedagogija