Pregled bibliografske jedinice broj: 905804
Razlikuju li se roditelji, učenici i nastavnici u stavovima prema osobama s tjelesnim teškoćama
Razlikuju li se roditelji, učenici i nastavnici u stavovima prema osobama s tjelesnim teškoćama, 2017., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 905804 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlikuju li se roditelji, učenici i nastavnici u stavovima prema osobama s tjelesnim teškoćama
(Differences in attitudes towards people with physical disabilities among parents, students and teachers)
Autori
Burušić, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
14.11
Godina
2017
Stranica
38
Mentor
Tena Velki
Ključne riječi
tjelesne teškoće, stavovi, učenici, roditelji, nastavnici
(physical difficulties, attitudes, students, parents, teachers)
Sažetak
Osnovni je cilj ovoga rada bio provjeriti razlikuju li se roditelji, učenici i nastavnici u stavovima prema osobama s tjelesnim teškoćama i u kojim se komponentama stava (afektivna komponenta-nelagoda u interakciji, kognitivna komponenta-implikacije devijantnih karakteristika i segregacija, kognitivna komponenta-tragično sagledavanje) koje skupine sudionika najviše razlikuju. U istraživanju je sudjelovalo 740 učenika (59, 3% muškog spola i 32, 6% ženskog spola) iz prvih, drugih i trećih razreda srednjih škola s prosječnom dobi od 16, 08 godina (SD=0, 92). Sudjelovala su i 192 roditelja (25% očeva i 75% majki), a njihova prosječna dob je bila 45, 28 godina (SD=6, 03) te 196 nastavnika (26, 5% muškog spola i 60, 7% ženskog spola) s prosječnom dobi od 42 godine (SD=10, 54). Raspon radnoga staža nastavnika kretao se od nekoliko mjeseci do 37 godina i u prosjeku je iznosio 14, 63 godine (SD=10, 23). Svi sudionici popunili su Skale stavova prema osobama s tjelesnim teškoćama (KKS i AKS) (Pedisić i Vulić-Prtorić, 2002). Utvrđeno je da se učenici razlikuju u stavovima prema osobama s tjelesnim teškoćama u odnosu na roditelje i nastavnike. Iako sve skupine sudionika pokazuju blago pozitivne stavove, učenici ipak imaju manje pozitivan stav prema osobama s tjelesnim teškoćama. U svim ispitanim komponentama stava, roditelji i nastavnici ne razlikuju se u stavovima, dok učenici osjećaju veću nelagodu u interakciji s osobama s tjelesnim teškoćama, skloniji su impliciranju devijantnih karakteristika i segregaciji osoba s tjelesnim teškoćama te ih sažaljevaju u većoj mjeri nego roditelji i nastavnici
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Tena Velki
(mentor)