Pregled bibliografske jedinice broj: 905741
Kolokacijska kompetencija u hrvatskom kao inom jeziku
Kolokacijska kompetencija u hrvatskom kao inom jeziku // Philological Studies, XV (2017), 2; 196-218 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 905741 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kolokacijska kompetencija u hrvatskom kao inom jeziku
(The Collocational Competence in Croatian as a Second Language)
Autori
Ordulj, Antonia
Izvornik
Philological Studies (1857-6060) XV
(2017), 2;
196-218
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
hrvatski kao ini jezik, imenske kolokacije, kolokacijska kompetencija
(Croatian as a Second Language, noun collocations, collocational competence)
Sažetak
Razvoj kolokacijske kompetencije, kao sastavnice leksičke kompetencije, kod neizvornih govornika jedan je od temeljnih, ali i najzahtjevnijih ciljeva nastave inoga jezika (J2) s obzirom na to da kolokacije pridonose fluentnosti i prirodnijoj komunikaciji na J2 (Borić, 2004). O razvoju se kolokacijske kompetencije u hrvatskom kao inom jeziku (HIJ) još uvijek nedovoljno zna (Burić i Lasić, 2012 ; Petrović, 2007), dok je o imenskim kolokacijama u hrvatskom kao materinskom jeziku najiscrpniji opis do sada ponudila Blagus Bartolec (2014). Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati produktivno znanje imenskih kolokacija s obzirom na čestotu (viša, niža), snagu kolokacijskih sastavnica (jaka, slaba) te razinu znanja HIJ-a (viša i niža razina). Istraživanje je kolokacijske kompetencije u HIJ-u provedeno na osnovnom tipu kolokacija pri čemu je osnova imenica, a kolokat pridjev na uzorku od 70 neizvornih govornika HIJ-a na srednjoj razini znanja (B1-B2). Prije same je izrade instrumenta (zadaci popunjavanja praznina s kolokacijama u nominativu, kosim padežima i širem kontekstu) bilo potrebno provesti procjenu asocijativne snage kolokacijskih sastavnica s izvornim govornicima hrvatskoga jezika (HJ). Rezultati pokazuju da ispitanici B1 razine u zadacima produktivne razine pokazali slabo razvijenu kolokacijsku kompetenciju, dok je B2 razina znanja HIJ-a imala podjednako znanje kolokacija u nominativu i kosim padežima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija