Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 905741

Kolokacijska kompetencija u hrvatskom kao inom jeziku


Ordulj, Antonia
Kolokacijska kompetencija u hrvatskom kao inom jeziku // Philological Studies, XV (2017), 2; 196-218 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 905741 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kolokacijska kompetencija u hrvatskom kao inom jeziku
(The Collocational Competence in Croatian as a Second Language)

Autori
Ordulj, Antonia

Izvornik
Philological Studies (1857-6060) XV (2017), 2; 196-218

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
hrvatski kao ini jezik, imenske kolokacije, kolokacijska kompetencija
(Croatian as a Second Language, noun collocations, collocational competence)

Sažetak
Razvoj kolokacijske kompetencije, kao sastavnice leksičke kompetencije, kod neizvornih govornika jedan je od temeljnih, ali i najzahtjevnijih ciljeva nastave inoga jezika (J2) s obzirom na to da kolokacije pridonose fluentnosti i prirodnijoj komunikaciji na J2 (Borić, 2004). O razvoju se kolokacijske kompetencije u hrvatskom kao inom jeziku (HIJ) još uvijek nedovoljno zna (Burić i Lasić, 2012 ; Petrović, 2007), dok je o imenskim kolokacijama u hrvatskom kao materinskom jeziku najiscrpniji opis do sada ponudila Blagus Bartolec (2014). Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati produktivno znanje imenskih kolokacija s obzirom na čestotu (viša, niža), snagu kolokacijskih sastavnica (jaka, slaba) te razinu znanja HIJ-a (viša i niža razina). Istraživanje je kolokacijske kompetencije u HIJ-u provedeno na osnovnom tipu kolokacija pri čemu je osnova imenica, a kolokat pridjev na uzorku od 70 neizvornih govornika HIJ-a na srednjoj razini znanja (B1-B2). Prije same je izrade instrumenta (zadaci popunjavanja praznina s kolokacijama u nominativu, kosim padežima i širem kontekstu) bilo potrebno provesti procjenu asocijativne snage kolokacijskih sastavnica s izvornim govornicima hrvatskoga jezika (HJ). Rezultati pokazuju da ispitanici B1 razine u zadacima produktivne razine pokazali slabo razvijenu kolokacijsku kompetenciju, dok je B2 razina znanja HIJ-a imala podjednako znanje kolokacija u nominativu i kosim padežima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Antonia Ordulj (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Ordulj, Antonia
Kolokacijska kompetencija u hrvatskom kao inom jeziku // Philological Studies, XV (2017), 2; 196-218 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Ordulj, A. (2017) Kolokacijska kompetencija u hrvatskom kao inom jeziku. Philological Studies, XV (2), 196-218.
@article{article, author = {Ordulj, Antonia}, year = {2017}, pages = {196-218}, keywords = {hrvatski kao ini jezik, imenske kolokacije, kolokacijska kompetencija}, journal = {Philological Studies}, volume = {XV}, number = {2}, issn = {1857-6060}, title = {Kolokacijska kompetencija u hrvatskom kao inom jeziku}, keyword = {hrvatski kao ini jezik, imenske kolokacije, kolokacijska kompetencija} }
@article{article, author = {Ordulj, Antonia}, year = {2017}, pages = {196-218}, keywords = {Croatian as a Second Language, noun collocations, collocational competence}, journal = {Philological Studies}, volume = {XV}, number = {2}, issn = {1857-6060}, title = {The Collocational Competence in Croatian as a Second Language}, keyword = {Croatian as a Second Language, noun collocations, collocational competence} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font