Pregled bibliografske jedinice broj: 905736
Prepoznavanje znakova u kulturnom krajoliku - ikonički kod kulturnog krajolika Žumberak - Samoborsko gorje
Prepoznavanje znakova u kulturnom krajoliku - ikonički kod kulturnog krajolika Žumberak - Samoborsko gorje // Znakovi pored puta - znak u zaštićenom krajoliku : zbornik radova / Kovač, Rajko (ur.).
Budva: Mediteran, 2008. str. 23-41 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 905736 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prepoznavanje znakova u kulturnom krajoliku - ikonički kod kulturnog krajolika Žumberak - Samoborsko gorje
(Recognition of Signs within Cultural Landscape - Iconic Code of Žumberak-Samobor Hills Cultural Landscape)
Autori
Lipovac, Nenad ; Dumbović Bilušić, Biserka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Znakovi pored puta - znak u zaštićenom krajoliku : zbornik radova
/ Kovač, Rajko - Budva : Mediteran, 2008, 23-41
ISBN
978-9940-9117-0-6
Skup
Znakovi pored puta - znak u zaštićenom krajoliku
Mjesto i datum
Budva, Crna Gora, 28.05.2008. - 30.05.2008
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
prostor ; mjesto ; vrijeme ; identitet mjesta ; kulturni okoliš ; kulturni krajolik ; Ikonički kod ; znak
(space ; place ; time ; identity of place ; cultural environment ; cultural landscape ; Iconic code ; sign)
Sažetak
Rad se bavi odnosima označavanja, oglašavanja, reklamiranja, arhitekture i okolnog prostora, odnosno arhitektonskim oblicima koji preuzimaju ulogu znaka, metafore i simbola u kulturnom krajoliku. Intervencije u ambijentima prepoznatljivog identiteta, uspostavljenog arhitektonskog jezika i vizualnih kodova, zahtijevaju razumijevanje i dekodiranje simbola i znakova. Vizualni kodovi kulturnog krajolika govore u prilog tezi da prostori prepoznatljivog i jasno izraženog identiteta sadrže visoku razinu vlastitih simbola i znakova te da je unošenje reklamnih i komercijalnih poruka vrlo osjetljivo, štoviše suvišno i strano, jer prostoru mijenja identitet i značenjem unosi globalizacijske komercijalne lemente, stvarajući nepotrebnu vizualnu i pojmovnu buku i kaos.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Arhitektura i urbanizam
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Arhitektonski fakultet, Zagreb