Pregled bibliografske jedinice broj: 905373
Kvaliteta suradnje, temeljne psihološke potrebe i dobrobit učitelja
Kvaliteta suradnje, temeljne psihološke potrebe i dobrobit učitelja // Nastava i škola za net-generacije / Matijević, Milan (ur.)., 2017. str. 277-314
CROSBI ID: 905373 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvaliteta suradnje, temeljne psihološke potrebe i dobrobit učitelja
(The quality of cooperation, basic psychological needs and the well-being of a teacher)
Autori
Maras, Nevenka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Nastava i škola za net-generacije
Urednik/ci
Matijević, Milan
Grad
Zagreb
Godina
2017
Raspon stranica
277-314
ISBN
978-953-8115-20-2
Ključne riječi
kvaliteta suradnje ; temeljne psihološke potrebe ; osnovna škola ; učitelji
(quality of cooperation ; basic psychological needs ; primary school ; teachers)
Sažetak
Cilj je ovog rada teorijsko-komparativnom analizom prikazati pojedina obilježja temeljnih psiholoških potreba, kvalitete suradnje te poslovnog i životnog zadovoljstva učitelja u osnovnim školama, kao i međusoban odnos tih koncepata. U radu su analizirane definicije, terminologija, obilježja, objašnjenja i klasifikacije kvalitete suradnje, temeljnih psiholoških potreba, zadovoljstva životom i zadovoljstva poslom učitelja. Potom su prikazani međusobni odnosi ovih analiziranih koncepata sa svrhom pružanja optimalnih objašnjenja i razumijevanja zašto bolja suradnja dovodi do bolje dobrobiti učitelja. Iz rezultata ove studije razvidno je na koji način sudjelovanje u suradničkom odnosu može doprinositi zadovoljenju temeljnih psiholoških potreba. Nadalje, pokazalo se da zadovoljenje temeljnih psiholoških potreba rezultira većom osobnom dobrobiti kod učitelja osnovne škole. Na kraju su prikazane i objašnjene implikacije rezultata ove studije na organizaciju nastave te cjelokupnu organizaciju škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti