Pregled bibliografske jedinice broj: 905330
Komunikacijske vještine u prevladavanju straha od javnog nastupa
Komunikacijske vještine u prevladavanju straha od javnog nastupa, 2015., diplomski rad, preddiplomski, Sveučilište u Zadru, Zadar
CROSBI ID: 905330 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komunikacijske vještine u prevladavanju straha od javnog nastupa
(Communication skills in the reconcilation of fear of public speaking)
Autori
Ivanac, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Sveučilište u Zadru
Mjesto
Zadar
Datum
14.11
Godina
2015
Stranica
41
Mentor
Ražnjević Zdrilić, Marijana
Ključne riječi
komunikacija, komunikacijski proces, komunikacijski oblici, komunikacijske vještine, strah, strah od javnog nastupa, usmena prezentacija
(communication, communication process, communication forms, communication skills, fear of public sepaking, giving presentations)
Sažetak
Komunikacija se definira kao proces, odnosno prijenos poruke od jedne osobe ka drugoj i unutar tog procesa je najvažnije da se poruka uspješno prenese odnosno da se razumije. Komunikacija proizlazi iz osnovnog modela komunikacije u kojem pošiljatelj prenosi poruku primatelju. No komunikacija ne obuhvaća samo pošiljatelja poruke veći i kodiranje poruke, kanal kojim se poruka prenosi te povratnu informaciju kao rekaciju primatelja na pošiljateljevu poruku. Razlikujem tri glavna oblika komunikacije, a to su: usmena komunikacija, pisana komunikacija te neverbalni oblik komunikacije. Kod komuniciranja je potrebno poznavati komunikacijske vještine, prva vještina koju je potrebno savladati jest poznavanje komunikacijskog procesa. Sljedeća komunikacijska vještina je vještina aktivnog slušanja koja obuhvaća razvijanje, sposobnost prepoznavanja i suočavanje sa barijerama koje nam onemogućavaju slušanje s pozornošću i razvijanje karakteristika koje će nam pomoći slušati. Načini aktivnog slušanja obuhvaćaju poštivanje druge osobe, zadržavanje pozornosti na govoru te osobe, pružanje povratnih informacija te pitanje pristojnih pitanja. Treća komunikacijska vještina je neverbalna komunikacija koja uključuje sljedeće oblike: izraze lica, kontakt s očima, držanje tijela, geste, glas, osobni prostor i izgled. Četvrta komunikacijska vještina je davanje korisne i konstruktivne povratne informacije koja će pomoći govorniku da poboljša svoju izvedbu prezentacije. Sljedeća komunikacijska vještina je vještina postavljanja pitanja. Različitim tehnikama postavljanja pitanja možemo također govorniku ukazati na potrebne promjene unutar same izvedbe usmene prezentacije. Posljednja komunikacijska vještina jest održavanje usmenih prezentacija. Tijekom usmene prezentacije kod govornika se može pojaviti trema koja se očituje na sljedeće načine: lupanjem srca, znojenjem dlanova, drhtanjem glasa i ruku, klecanjem koljena, ukočenošću i grčem, suhim ustima, „knedlom“ u grlu, zamuckivanjem, vrućinom, crvenilom ili bljedilom lica. U završnom radu se navode različite vrste strahova koji se mogu javiti tijekom izvedbe usmene prezentacije te načini na koje ih prevladati. Negativni učinci straha od javnog nastupa su ti da vas strah potiče vas da vjerujete kako ste manje sposobni nego što to doista jeste, ljudi nemaju priliku čuti vaše ideje, sprječava vas da pokušate dobiti posao koji zaista želite, može usporiti ili zaustaviti vašu karijeru i u krajnjem slučaju možete ostati bez posla. U završnom radu također su navedeni koraci koji pomažu smanjiti tremu. Prvi korak ka smanjivanju treme jest da se dobro pripremimo za našu izvedbu prezentacije. Drugi korak je da predavanje ne učimo napamet, nego da zapamtimo osnovne teze i argumente prezentacije te na taj način izlažemo. Sljedeći korak smanjivanja treme jest vježba. Četvrti korak jest da se prije prezentacije opustimo uz neke od tehnika opuštanja. Peti korak jest da promijenimo način razmišljanja te da ne razmišljamo katastrofično, te je posljednji korak da se usmjerimo na komunikaciju, a ne na izvedbu. Nadalje je u završnom radu objašnjeno kako napraviti dobru prezentaciju. Za početak je potrebno odrediti cilj prezentacije, potom je potrebno napraviti pravilnu strukturu prezentacije koja označava uvod, glavni dio i zaključak prezentacije. Za uspješnu izvedbu prezentacije je također potrebno obratiti pozornost na govor tijela. Kako bi se ispitali stavovi studenata na sveučilištu u Zadru provedeno je istraživanje kojim je dokazano da 57% studenata ima strah od publike ili od pojedinca u publici. Uz postavljene hipoteze istraživanja je dokazano da postiji međusobna povezanost između godina studija i vremena izrade odnosno pripreme prezentacije. Dokazano je da studenti nižih godina troše manje vremena za izradu i pripremu prezentacije od studenata viših godina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti