Pregled bibliografske jedinice broj: 905320
Primjena načela etičnosti u poslovnom komuniciranju
Primjena načela etičnosti u poslovnom komuniciranju, 2017., diplomski rad, preddiplomski, Sveučilište u Zadru, Zadar
CROSBI ID: 905320 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena načela etičnosti u poslovnom komuniciranju
(The application of the principle of ethics in business communication)
Autori
Košir, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Sveučilište u Zadru
Mjesto
Zadar
Datum
14.11
Godina
2017
Stranica
51
Mentor
Ražnjević Zdrilić, Marijana
Ključne riječi
poslovna etika, poslovno komuniciranje
(business ethics, business communication)
Sažetak
Poslovna komunikacija je međusobna interakcija sudionika komunikacijskog procesa s ciljem poticaja ostvarenja i/ili potpomaganja u poboljšanju pozitivnih poslovnih rezultata. Predstavlja oblik neformalnoga komuniciranja unutar određene organizacije između radnih skupina i ostalih poslovnih subjekata. Prilikom uspostavljanja poslovne komunikacije bitno je dobro se informirati o klijentima s kojima komuniciramo i važan je također način komuniciranja. Za razliku od 20. stoljeća, u 21. stoljeću poslovna komunikacija postaje dvosmjerna i višesmjerna što sa sobom donosi mnoge rizike koji su etičke prirode. Misleći na etičnost, tada se treba fokusirati na različitosti prilikom poslovne komunikacije koje se javljaju zbog kulturnih prepreka, a to su: etnocentrizam, ksenofobija, stereotipiziranje i kulturni pluralizam. Etika je nauka o moralu i pomaže u razumijevanju moralnog djelovanja. U području poslovne etike prihvaćaju se različitosti klijenata i također ih se poštuje kako bi se poboljšalo poslovanje poduzeća. U tom slučaju se ne smije manipulirati podacima ili iskrivljavati istinu. Izdvojene su dvije važne karike unutar poslovne etike, a to su etika prava i komunikacijska etika. Etika prava obuhvaća područje ljudskih prava i kodeksa te je njihova važnost u poticanju razvoja komunikacije pojedinaca i njihovu promišljanju o etičnosti i moralnosti. Kod kodeksa su važne stavke poput lojalnosti, neovisnosti, profesionalnosti i objektivnosti. Prilikom spomena na ljudska prava, mislimo na prava svakog čovjeka koja su uređena Poveljom Ujedinjenih naroda. Prema toj Povelji, svaki čovjek ima pravo na samoodređenje, slobodu, vlasništvo i život. Sljedeće područje etike koje je iznimno važno jest komunikacijska etika. U današnje vrijeme vrlo zapostavljeno područje koje se bavi proučavanjem skupa tradicija i običaja zasnovanih na ljubaznosti, logici i etici, dakle, to su pravila ponašanja kojih se treba pridržavati u društvu. Takva pravila ponašanja predstavljaju bonton. Ovo područje se smatra iznimno važnim jer se njegovim stalnim izučavanjem u poslovnom svijetu predstavljamo u najboljem mogućem svjetlu što s poslovnog, što s privatnoga aspekta. Kako se svijet mijenja, tako se mijenjaju i pravila ponašanja, kojima se treba prilagoditi. Poslovna etika u Hrvatskoj započinje 2005. godine kada su Hrvatska gospodarska komora i UNDP-ov Global Compact pokrenuli projekt Kodeks etike u poslovanju, koji promovira etično poslovanje. Kodeks je prihvatilo 400 tvrtki u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru