Pregled bibliografske jedinice broj: 905218
Glazbene aktivnosti u integriranoj i izvanučioničkoj nastavi prirodoslovlja
Glazbene aktivnosti u integriranoj i izvanučioničkoj nastavi prirodoslovlja // Zbornik radova naučnih konferencija Učiteljskog fakulteta na mađarskom nastavnom jeziku 2017. / Ivanović, Josip ; Borsos, Éva ; Námesztovszki, Zsolt ; Németh, Ferenc (ur.).
Subotica: Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici, 2017. str. 673-682 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 905218 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazbene aktivnosti u integriranoj i izvanučioničkoj nastavi prirodoslovlja
(Musical activities in integrated and outdoor nature science teaching)
Autori
Popović, Ana ; Popović, Željko ; Bogut, Irella
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova naučnih konferencija Učiteljskog fakulteta na mađarskom nastavnom jeziku 2017.
/ Ivanović, Josip ; Borsos, Éva ; Námesztovszki, Zsolt ; Németh, Ferenc - Subotica : Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici, 2017, 673-682
ISBN
978-86-87095-76-2
Skup
11. međunarodna znanstvena konferencija, 6. metodička konferencija, 4. „IKT u obrazovanju" konferencija
Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 19.10.2017. - 21.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glazbene aktivnosti, STEAM sustav obrazovanja, integrirana i izvanuĉioniĉka nastava, prirodoslovlje
(musical activities, STEAM education system, integrated and outdoor teaching, nature science)
Sažetak
Posljednjih godina puno se paţnje posvećuje STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) sustavu obrazovanja. Program STEM obrazovanja razvijen je da bi se kod uĉenika razvile specifiĉne kompetencije potrebne za napredovanje u 21. stoljeću: kritiĉko mišljenje, problemsko razmišljanje, kreativnost i inovativnost, a osobito u podruĉju prirodoslovnih znanosti. U novije je vrijeme popularna ideja dodavanja umjetnosti u STEM programe, kao posljedica istraţivanja pozitivnih utjecaja bavljenja raznim vrstama umjetnosti na razvoj djece. Tako je nastao novi, STEAM sustav obrazovanja (Arts: umjetnosti). Istiĉe se nekoliko naĉina na koje se umjetnost moţe ukljuĉiti: kroz dizajn, glumu, govorništvo. Glazba se, iako su njeni pozitivni uĉinci na razvoj djece višestruko dokazani, malo spominje. Vaţnost izvanuĉioniĉke nastave u prirodoslovnim predmetima u osnovnoj školi je nesumnjiva. Izvanuĉioniĉka nastava koristi mogućnost interdisciplinarnoga povezivanja sadrţaja razliĉitih nastavnih predmeta. Pogodnost ovoga oblika nastave jest lakše i brţe uĉenje. U ovome se radu upućuje na neke mogućnosti ukljuĉivanja glazbenih aktivnosti u integriranu i izvanuĉioniĉku nastavu u podruĉju prirodoslovlja. Body percussion je praktiĉna aktivnost za izvanuĉioniĉku nastavu, a BAPNE metoda (Biomehanika, Anatomija, Psihologija, Neurologija, Etnomuzikologija) ima dokazane uĉinke u glazboterapiji kojom se postiţu izvrsni rezultati u poticanju fiziĉkog, mentalnog i socijalnog razvoja djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne prirodne znanosti, Znanost o umjetnosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek