Pregled bibliografske jedinice broj: 905205
Mišljenje odgojitelja i roditelja djece predškolske dobi o važnosti ekoloških tema u dječjemu vrtiću
Mišljenje odgojitelja i roditelja djece predškolske dobi o važnosti ekoloških tema u dječjemu vrtiću // Kopački rit jučer, danas, sutra 2017. Kopački rit: past, present, future 2017 / Ozimec, Siniša ; Bogut, Irella ; Rožac, Vlatko ; Stević, Filip ; Bolšec, Boris ; Baković, Adrijana (ur.).
Bilje: Javna ustanova "Park prirode Kopački rit", 2017. str. 81-82 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 905205 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mišljenje odgojitelja i roditelja djece predškolske dobi o važnosti ekoloških tema u dječjemu vrtiću
(The opinion of the educators and the parents of the preschool age children on the importance of environmental topics at kindergarten)
Autori
Popović, Željko ; Bogut, Irella ; Ament, Ivona
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Kopački rit jučer, danas, sutra 2017. Kopački rit: past, present, future 2017
/ Ozimec, Siniša ; Bogut, Irella ; Rožac, Vlatko ; Stević, Filip ; Bolšec, Boris ; Baković, Adrijana - Bilje : Javna ustanova "Park prirode Kopački rit", 2017, 81-82
Skup
6. simpozij s međunarodnim sudjelovanjem Kopački rit jučer, danas, sutra 2017. 6th Symposium with International Participation Kopački rit: Past, Present, Future 2017
Mjesto i datum
Kopačevo, Hrvatska, 28.09.2017. - 29.09.2017
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
ekološki odgoj, ekološke teme, djeca predškolske dobi, dječji vrtić
(ecological education, environmental topics, preschool children, kindergarten)
Sažetak
Ekološke teme većinom nisu primarne u dječjim vrtićima, osim ako se radi o ekovrtićima ili vrtićima sa specijalnim programima. U redovnim vrtićkim programima ekološke su teme aktualne uglavnom pri obilježavanju tzv. ekodatuma. U posljednje vrijeme sve se više ukazuje na društveno-pedagošku važnost ekološkoga odgojnoga rada te potrebu za ekološkim obrazovanjem kao aktivnim procesom. Općepoznato je da djeca predškolske dobi kroz igru mogu steći brojne socijalne vještine i razviti kognitivne sposobnosti, a te su komponente odgojno-obrazovnoga rada idealne za usvajanje ekoloških i drugih vrijednosti kod djece predškolske dobi. Ta je zamisao ostvariva raznim radionicama i igrama, akcijama uređivanja okoliša, posjetima prirodnim staništima u neposrednome okolišu, kao i organiziranim edukativnim posjetima nacionalnim parkovima, parkovima prirode i sl. Kako su roditelji primarni odgojitelji djece, cilj je provedenoga istraživanja bio dobiti uvid u njihova mišljenja o ekološkome odgoju u dječjemu vrtiću i važnosti obrađivanja ekoloških tema. Usporedili smo postoje li sličnosti i razlike u mišljenjima roditelja i odgojitelja te samih roditelja s obzirom na mjesto prebivališta (selo/grad), odnosno postoje li temelji kontinuiteta u suradnji odgojitelja i roditelja. U istraživanju je sudjelovalo 116 roditelja i 48 odgojiteljica u dječjim vrtićima „Bjelovar“ u Bjelovaru, „Latica“ u Osijeku, „Pinokio“ u Donjemu Miholjcu – područnome dječjemu vrtiću Marijanci i Dječjemu vrtiću pri Osnovnoj školi Ivana Gorana Kovačića u Zdencima. Veća razlika u mišljenjima roditelja i odgojitelja uočava se kod tvrdnje da su predškolci nedozreli da bi shvatili značenje ekoloških pojmova. Tu do izražaja dolazi stručnost te su odgojitelji sigurniji od roditelja u potpunome neslaganju s navedenom tvrdnjom. Nesiguran stav roditelja vidi se i kod tema kao što su klima te obnovljivi i neobnovljivi izvori energije. Roditelji, bez obzira na ekološke poticaje i prilike koje im nudi ruralna odnosno urbana sredina, imaju slično mišljenje o tome kakva bi ekološka ponašanja i stavove njihova djeca trebala usvojiti. Roditelji s prebivalištem u gradu imaju odlučniji stav o temama kao što su klima te obnovljivi i neobnovljivi izvori energije. Isto tako više roditelja iz grada smatra kako djeca svakodnevno trebaju provoditi vrijeme u prirodi za vrijeme boravka u dječjemu vrtiću, no obje se grupe roditelja slažu kako je važno djecu poticati na boravak i rad u prirodi, smatraju da je nužno razgovarati s djecom predškolskoga uzrasta o ekološkim temama, učiti ih razvrstavati otpad, kompostirati i sl. Budući da su u anketi ipak bila uključena samo mišljenja ispitanika, u daljnjim istraživanjima planiraju se ispitati ekološka ponašanja i navike roditelja kako bi se došlo do pouzdanijih rezultata, a sve u cilju odgoja i razvoja osvještenoga i odgovornoga pojedinca koji će znati sačuvati i obnoviti okoliš.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Napomena
Sažetak je objavljen na hrvatskom i engleskom jeziku.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek