Pregled bibliografske jedinice broj: 905148
Spol i dob kao prediktori tjelesnih i sedentarnih aktivnosti kod djece osnovnoškolske dobi
Spol i dob kao prediktori tjelesnih i sedentarnih aktivnosti kod djece osnovnoškolske dobi // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 65 (2016), 4; 509-518 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 905148 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Spol i dob kao prediktori tjelesnih i sedentarnih aktivnosti kod djece osnovnoškolske dobi
(Seks and age as predictors of physical and sendetery activities among elementary - school children)
Autori
Maras, Nevenka ; Marinčević, Mirjana
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 65
(2016), 4;
509-518
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
spol ; dob ; tjelesna aktivnost ; sedentarna aktivnost
(sex ; age ; physical activity ; sedentary activity)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati spolne i dobne razlike u dnevnim tjelesnim i sedentarnim aktivnostima između učenica/ka polaznika starijih razreda osnovne škole (od 5. do 8. razreda). Sukladno cilju istraživanja, korišten je uzorak od 78 dječaka i 79 djevojčica učenika osnovne škole. Ispitanice(i) su odgovarali na 2 pitanja samoprocjene dnevne tjelesne i sedentarne aktivnosti na Likertovoj skali od 1 do 5. Korištenjem dvofaktorske 2×4 ANOVA za nezavisne uzorke te t-testa za zavisne uzorke dobiveni su rezultati koji ukazuju da su spol i dob značajni prediktori tjelesnih i sedentarnih aktivnosti. Dob sudionica/ka istraživanja podrazumijeva intenzivne promjene u svim aspektima rasta i razvoja te najlakše stvaranje navika pri čemu bi tjelesnu aktivnost trebalo, s obzirom na spoznaje, protežirati u slobodnom vremenu djece u odnosu na sedentarnu. Sukladno navedenom postavlja se pitanje može li nastava tjelesne i zdravstvene kulture svojim kvantitetom i kvalitetom, kao jedini organizirani oblik tjelesne aktivnosti u RH odgovoriti izazovima sadašnjeg trenutka kada je u Nacionalnom okvirnom kurikulumu za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje područje tjelesne i zdravstvene kulture na zadnjem, 7. mjestu. Navedeno upućuje na potrebu za daljnjim istraživanjima u svrhu traženja najoptimalnijih i podjednakih uvjeta za svu djecu i mlade na svim razinama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti