Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 905039

Kako naći, ali i kako upotrijebiti informaciju


Švenda-Radeljak, Ksenija
Kako naći, ali i kako upotrijebiti informaciju // Festival knjižničarstva: pokaži što znaš 2
Sisak, Hrvatska, 2015. 134501, 1 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, stručni)


CROSBI ID: 905039 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kako naći, ali i kako upotrijebiti informaciju
(How find, but also how to use some information)

Autori
Švenda-Radeljak, Ksenija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni

Skup
Festival knjižničarstva: pokaži što znaš 2

Mjesto i datum
Sisak, Hrvatska, 06.10.2015. - 07.10.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan

Ključne riječi
informacijska pismenost, obrazovanje korisnika knjižnice, visokoškolska knjižnica
(information literacy, education of library users, high-school library)

Sažetak
Kako naći, ali i kako upotrijebiti informaciju : obrazovanje korisnika knjižnice Studijskog centra socijalnog rada Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu informacijskoj pismenosti U razdoblju 1995.-2001. godine završava početna faza informatizacije knjižnice Studijskog centra socijalnog rada Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, e.-izvori sve se aktivnije koriste u nastavnom procesu. Raste i broj korisnika, kao i složenost njihovih upita. Stoga individualna poduka postaje: nepraktična, neselektivna, nedostatna. Postalo je nužno ponuditi sustavno i formalizirano obrazovanje korisnika vještinama pretraživanja e- izvora knjižnične građe. Uprava Pravnog fakulteta prepoznala je tu potrebu, te u ak. god. 2003./04. organizira prve grupne poduke studenata I godine. Knjižnica Studijskog centra socijalnog rada (SCSR- a) dio je Biblioteke Pravnog fakulteta, ali strukturom fonda i potrebama korisnika orijentirana ka znanstvenom području socijalnih djelatnosti. Obzirom na te i druge specifičnosti, studenti socijalnog rada izdvajaju se, te se za njih organiziraju i zasebne grupe. Slijedeće ak. god. na SCSR-a opremljena je Informatička učionica, te se od tada edukacija odvija u tom prostoru. Mijenja se i način prezentiranja, te se uvodi kraće predavanje u formi Power Point Prezentacije, a nakon toga praktične vježbe za sve sudionike. Nadalje poduka se želi učiniti primjerenom stvarnim potrebama korisnika. Stoga se oni dijele u više kategorija, različitih po svom (pred)znanju informatičkih vještina, potrebama i vremenu koje mogu odvojiti za ovaj dio obrazovanja. Ovisno o njihovim obilježjima razvilo se više vrsta obrazovanja u rasponu od individualnih poduka (za znanstveno-nastavno osoblje) do predavanja u formi Power Pointa i praktičnih vježbi. Obzirom na korištenje e-modula u nastavi, ova se edukacija sve više usmjerava i na složenije aspekte informacijske pismenosti, a to su načini adekvatne uporabe nađenih informacija, te korištenja tih informacija u procesu što uspješnijeg organiziranja vlastitog učenja. U budućnosti se planira pojačati suradnja s ostalim srodnim visokoškolskim ustanovama, te zajedno koristiti međusobna iskustva dobre prakse. Uz suradnju s nastavnicima s vremenom ovu edukaciju uključiti u kurikulum SCSR-a, te ponuditi kao izborni predmet pod nazivom „Informacijska pismenost“.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ksenija Švenda-Radeljak (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Švenda-Radeljak, Ksenija
Kako naći, ali i kako upotrijebiti informaciju // Festival knjižničarstva: pokaži što znaš 2
Sisak, Hrvatska, 2015. 134501, 1 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, stručni)
Švenda-Radeljak, K. (2015) Kako naći, ali i kako upotrijebiti informaciju. U: Festival knjižničarstva: pokaži što znaš 2.
@article{article, author = {\v{S}venda-Radeljak, Ksenija}, year = {2015}, pages = {1}, chapter = {134501}, keywords = {informacijska pismenost, obrazovanje korisnika knji\v{z}nice, visoko\v{s}kolska knji\v{z}nica}, title = {Kako na\'{c}i, ali i kako upotrijebiti informaciju}, keyword = {informacijska pismenost, obrazovanje korisnika knji\v{z}nice, visoko\v{s}kolska knji\v{z}nica}, publisherplace = {Sisak, Hrvatska}, chapternumber = {134501} }
@article{article, author = {\v{S}venda-Radeljak, Ksenija}, year = {2015}, pages = {1}, chapter = {134501}, keywords = {information literacy, education of library users, high-school library}, title = {How find, but also how to use some information}, keyword = {information literacy, education of library users, high-school library}, publisherplace = {Sisak, Hrvatska}, chapternumber = {134501} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font