Pregled bibliografske jedinice broj: 904993
Društveno povijesni kontekst odgoja i obrazovanja djece s teškoćama u razvoju
Društveno povijesni kontekst odgoja i obrazovanja djece s teškoćama u razvoju // Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 65 (2016), 4; 601-621 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 904993 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Društveno povijesni kontekst odgoja i obrazovanja
djece s teškoćama u razvoju
(Socio Historical Context of Education to the
Children with Disabilities)
Autori
Sunko, Esmeralda
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu (0037-654X) 65
(2016), 4;
601-621
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
društveni odnos ; inkluzija ; integracija ; institucionalizacija ; marginalizirane osobe ; segregacija
(social relation ; inclusion ; integration ; institutionalization ; marginalized people ; segregation)
Sažetak
U radu je prikazan odnos prema djeci s teškoćama u razvoju od početka ljudske zajednice do danas. Odnosi društvene zajednice prema djeci s teškoćama u razvoju ograničavani su i obilježavani različitim karakteristikama društva u određenim povijesnim događanjima. Ekonomska i politička zbivanja snažno su utjecale na segregaciju djece s teškoćama u razvoju. Segregirajući odnos i predrasude prema osobama s invaliditetom, a posebno prema djeci s teškoćama u razvoju trajala su tisućama godina. Povijesne činjenice pokazuju da se nuđenjem većih mjera socijalne zaštite i nametanjem pasivizacije osobama s invaliditetom i djeci s teškoćama u razvoju smanjuju mogućnost društvene rehabilitacije. U nekim drugim razdobljima, posebno nakon različitih pošasti i ratnih razaranja, odnos društva prema marginaliziranim članovima mijenjao se, otvarajući im prostor uključivanja u rad i obrazovanje. U radu je prikazano kako su spomenute politike i filozofski pravci utjecali su na stvaranje vrijednosti i uvjerenja šire društvene zajednice prema djeci s teškoćama u razvoju. Danas, za ostvarivanje odgoja i obrazovanja u inkluzivnom društvu, samo zakonodavstvo koje je izrazito važno i jasno, ipak je nedovoljno bez principa prilagođenih odgoju i obrazovanju svake zajednice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA - Modern Language Abstracts
- Linguistics And Language behavior abstracts (Llba)
- Library & Information Science Abstracts (Lisa )