Pregled bibliografske jedinice broj: 904841
Računalno vođeno učenje otkrivanjem uporabom GeoGebre
Računalno vođeno učenje otkrivanjem uporabom GeoGebre // 19. CARNetova korisnička konferencija CUC 2017 „Povezani znanjem (...25 godina)"
Dubrovnik, Hrvatska, 2017. str. 1-8 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 904841 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Računalno vođeno učenje otkrivanjem uporabom GeoGebre
(Computer-guided discovery learning by using GeoGebra)
Autori
Dijanić, Željka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
19. CARNetova korisnička konferencija CUC 2017 „Povezani znanjem (...25 godina)"
/ - , 2017, 1-8
Skup
19. CARNetova korisnička konferencija CUC 2017 „Povezani znanjem (...25 godina)"
Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 08.11.2017. - 10.11.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
digitalni udžbenik, GeoGebra, interaktivni aplet, model učenja uporabom IKT-a, scaffolding, vođeno učenje otkrivanjem
(digital textbook, GeoGebra, interactive applet, learning model, ICT in learning, scaffolding guided discovery learning)
Sažetak
U ovome se radu opisuje model računalno vođenoga učenja otkrivanjem u nastavi matematike uz uporabu digitalnog alata GeoGebre. Model se temelji na konstruktivističkoj teoriji učenja i Pólyinoj heurističkoj strategiji rješavanja matematičkih problema, a sastoji se od tri elementa: objekata učenja, planiranih aktivnosti za učenike i željenih ishoda učenja. Nastao je po uzoru na konceptualni model e-učenja u prirodoslovlju uz primjenu digitalnih simulacija u obliku interaktivnih apleta izrađenih u GeoGebri. Za implementaciju predloženoga modela učenja u nastavnu praksu i kreiranje odgovarajućih digitalnih obrazovnih sadržaja koristi se servis GeoGebraTube koji omogućuje relativno jednostavnu izradu digitalnog udžbenika sastavljenog od interaktivnih apleta i raznovrsnih multimedijalnih sadržaja dostupnih na online servisima poput Youtube-a i sl. Nastavnici koji su koristili predloženi model učenja u nastavi matematike uočili su velik potencijal računala i GeoGebre kao scaffolding podrške ovakvom načinu učenja. Računalno vođeno učenje otkrivanjem utječe na bolje konceptualno razumijevanje matematičkih pojmova i ideja kao i na bolje proceduralno znanje. Kod većine učenika se uočava povećanje interesa za učenje matematike. Međutim, pojedini učenici koji se teže navikavaju na inovativne pristupe u nastavi ističu i neke nedostatke ovoga modela učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Informacijske i komunikacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)