Pregled bibliografske jedinice broj: 904772
Populizam i izborna kampanja: 'Povratak otpisanog' Željka Keruma na hrvatsku političku scenu
Populizam i izborna kampanja: 'Povratak otpisanog' Željka Keruma na hrvatsku političku scenu // International Conference Media, Democracy, Populism 2017: Book of Abstracts / Mihaljinac, Nina ; Radulović, Neda (ur.).
Beograd: Fakultet dramskih umjetnosti u Beogradu, 2017. str. 80-81 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 904772 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Populizam i izborna kampanja: 'Povratak otpisanog' Željka Keruma na hrvatsku političku scenu
(Populism and an electoral campaign: The return of the ‘outcast’ Željko Kerum to the Croatian political scene)
Autori
Mustapić, Marko ; Perasović, Benjamin ; Derado, Augustin
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
International Conference Media, Democracy, Populism 2017: Book of Abstracts
/ Mihaljinac, Nina ; Radulović, Neda - Beograd : Fakultet dramskih umjetnosti u Beogradu, 2017, 80-81
Skup
Međunarodna konferencija Mediji. demokracija, populizam 2017 - International Conference Media, Democracy, Populism 2017
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 09.11.2017. - 10.11.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
populizam, politička komunikacija, izborna kampanja, Hrvatska, Željko Kerum
(populism, political communication, electoral campaign, Croatia, Željko Kerum)
Sažetak
Populizam ima izražen antidemokratski karakter. Usmjerenost protiv političke elite, različitih manjinskih društvenih skupina i institucija čine njegova ključna obilježja. Mudde (2004) upozorava da je populizam postao dio mainstream politike i da se zbog toga može govoriti o 'populističkom duhu vremena'. Istraživački pristupi populizmu su raznoliki, ali među njima valja izdvojiti dva ključna pristupa: populizam kao oblik političkog stila populizam kao ideologija. Znanstvena istraživanja populizma u Hrvatskoj učestala su tek u posljednjih godina. Tada se ujedno javljaju posve novi populistički akteri u Hrvatskoj. Istraživanja ukazuju na postojanje populističke retorike kod pojedinih 'mainstream' političara, ali i posve novih 'ideološki utemeljenih' populističkih aktera. Pritom je razvidno da dio političara koji se koristi populističkom retorikom djeluje na nacionalnoj razini, a dio u fokusu ima lokalnu razinu. Među potonje spada i splitski poduzetnik Željko Kerum (Grbeša i Šalaj, 2014), pobjednik izbora za Gradonačelnik Splita 2009. u drugom krugu (57%) i osvojenom relativnom većinom u gradskom vijeću. Na lokalnim izborima 2013. Kerum je u Splitu doživio teški poraz, na parlamentarnim izborima 2015. njegova stranka bila je daleko ispod izbornog praga, a na izvanrednim parlamentarnim izborima 2016. nije ni izašla s kandidacijskim listama. Usprkos naglom političkom usponu i još bržem padu, na lokalnim izborima 2017. događa se dramatičan preokret i povratak Željka Keruma na političku scenu. Iako je svega par mjeseci prije izbora za splitskog gradonačelnika bio potpuni autsajder, u prvom krugu je imao najbolji rezultat (30%) i drugi rezultat liste za gradsko vijeće (19%). Usprkos tijesnom porazu u drugom krugu izbora za gradonačelnika, 2017. je definitivno bila neočekivano bila godina njegovog munjevitog povratka na političku scenu u Hrvatskoj. Njegov uspjeh u znatnoj mjeri počiva na političkoj komunikaciji na društvenim mrežama. U ovom radu iznosimo tehnološke i sadržajne osobine postova Željka Keruma na službenom Facebook profilu u kampanji za izbore za Gradonačelnika Splita 2017.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Politologija, Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb