Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 904769

Izazovi vrednovanja škole i u školi


Matijević, Milan
Izazovi vrednovanja škole i u školi // Banjalučki novembarski susreti 2016 Svezak 2 / Latinović, Goran (ur.).
Banja Luka: Filozofski fakultet Banja Luka, 2017. str. 93-118 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 904769 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Izazovi vrednovanja škole i u školi
(Challenges in Evaluation of School and in School)

Autori
Matijević, Milan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Banjalučki novembarski susreti 2016 Svezak 2 / Latinović, Goran - Banja Luka : Filozofski fakultet Banja Luka, 2017, 93-118

ISBN
978-99955-59-99-1

Skup
Banjalučki novembarski susreti 2016

Mjesto i datum
Bosna i Hercegovina, 18.11.2016. - 19.11.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
vrednovanje škole, samovrednovanje škole, vrednovanje u školi, nastavni kurikulum, školski kurikulum
(school evaluation, school self-assessment, curriculum, school curriculum)

Sažetak
Vrednovanje nije privjesak uz nastavne i školske kurikulume već njihova bitna komponenta. U školi i nastavi sve počinje i završava vrednovanjem. Za sve što se u školi događa važno je osigurati zadovoljstvo glavnih subjekata koji u svim aktivnostima sudjeluju: učenika i nastavnika. Važno je, međutim zadovoljstvo i roditelja te društvene zajednice koja školu organizira. Svrhu i model vrednovanja uvjetuju ciljevi i očekivani ishodi odgoja i učenja te svrha zbog koje škola postoji. Model i priroda vrednovanja se bitno razlikuju u obveznoj osnovnoj školi od vrednovanja u srednjoj školi koja nije obavezna. U osnovnu školu moraju sva djeca odlaziti jer je to regulirano školskim zakonima. U srednje (opće i strukovne) škole nitko ne mora ići niti ih mora završiti. Ako neka škola obavezna onda ona, u pravilu ne bi trebala biti selektivna. U takvu se školu mora upisati svu za školu doraslu djecu i svima treba omogućiti da u toj školi optimalno ostvare svoje mogućnosti. U srednjoj školi koja nije obavezna obavlja se selekcija prilikom upisa, zatim tjedna nastavnih događanja te na kraju školovanja kada učenicima treba uručiti završno svjedočanstvo kojim se potvrđuje da su stečene kompetencije potrebne za nastavak školovanja ili za uključivanje u svijet rada. U školstvu se organizira vanjsko i unutarnje vrednovanje. Učenici i roditelji su posebno osjetljivi na rezultate unutarnjeg vrednovanja. Ako se to unutarnje vrednovanje organizira u obveznoj osnovnoj školi onda je upitno natjecanje u rezultatima i proglašavanje najboljeg učenika. U sportskim natjecanjima se organizira biatlon, triatlon, višeboj ili desetoboj, ali na ta natjecanja odlaze pripremljeni sportaši dobrovoljno. U obveznu školu moraju dolaziti sva djeca koja su po zakonu školski obavezniji, i upitna je opravdanost svakodnevnog organiziranja natjecanja i biranja najboljeg učenika. Da bi se u školi ugodno osjećali učenici i učitelji, te napredovanjem svoje djece bili zadovoljni roditelji, treba organizirati stalno samovrednovanje odnosno procjenjivanje koliko ukupna školska događanja pozitivno djeluju na ishode odgoja, stečene kompetencije i ukupno psihofizičko zdravlje učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Milan Matijević (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Matijević, Milan
Izazovi vrednovanja škole i u školi // Banjalučki novembarski susreti 2016 Svezak 2 / Latinović, Goran (ur.).
Banja Luka: Filozofski fakultet Banja Luka, 2017. str. 93-118 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Matijević, M. (2017) Izazovi vrednovanja škole i u školi. U: Latinović, G. (ur.)Banjalučki novembarski susreti 2016 Svezak 2.
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Milan}, editor = {Latinovi\'{c}, G.}, year = {2017}, pages = {93-118}, keywords = {vrednovanje \v{s}kole, samovrednovanje \v{s}kole, vrednovanje u \v{s}koli, nastavni kurikulum, \v{s}kolski kurikulum}, isbn = {978-99955-59-99-1}, title = {Izazovi vrednovanja \v{s}kole i u \v{s}koli}, keyword = {vrednovanje \v{s}kole, samovrednovanje \v{s}kole, vrednovanje u \v{s}koli, nastavni kurikulum, \v{s}kolski kurikulum}, publisher = {Filozofski fakultet Banja Luka}, publisherplace = {Bosna i Hercegovina} }
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Milan}, editor = {Latinovi\'{c}, G.}, year = {2017}, pages = {93-118}, keywords = {school evaluation, school self-assessment, curriculum, school curriculum}, isbn = {978-99955-59-99-1}, title = {Challenges in Evaluation of School and in School}, keyword = {school evaluation, school self-assessment, curriculum, school curriculum}, publisher = {Filozofski fakultet Banja Luka}, publisherplace = {Bosna i Hercegovina} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font