Pregled bibliografske jedinice broj: 904372
Stavovi strukovnih udruga i visokoškolskih institucija o preobrazbi predmeta Informatika u hrvatskom školstvu
Stavovi strukovnih udruga i visokoškolskih institucija o preobrazbi predmeta Informatika u hrvatskom školstvu // Proceedings of the 40th International Convention on Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics MIPRO 2017
Opatija: Hrvatska udruga za informacijsku i komunikacijsku tehnologiju, elektroniku i mikroelektroniku - MIPRO, 2017. str. 1139-1143 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 904372 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi strukovnih udruga i visokoškolskih institucija o preobrazbi predmeta Informatika u hrvatskom školstvu
(The Standpoints of Professional Associations and Universities About the Transformation of Informatics Curricula in Croatian Educational System)
Autori
Budin, Leo ; Mladenović, Saša ; Markučič, Zlatka ; Rosić, Marko ; Škvorc, Dejan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Proceedings of the 40th International Convention on Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics MIPRO 2017
/ - Opatija : Hrvatska udruga za informacijsku i komunikacijsku tehnologiju, elektroniku i mikroelektroniku - MIPRO, 2017, 1139-1143
ISBN
978-953-233-093-9
Skup
The 40th International Convention on Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics MIPRO 2017
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 22.05.2017. - 26.05.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
hrvatski obrazovni sustav ; kurikularna reforma ; informatika ; digitalna pismenost ; rješavanje problema ; računalni način razmišljanja
(Croatian educational system ; curricular transformation ; informatics ; digital literacy ; problem solving ; computational thinking)
Sažetak
Nastavni predmet Informatika uveden je u hrvatski školski sustav prije nekoliko desetljeća kada je središnja tema bila izučavanje svojstava računalnih sustava. Međutim, danas se naglasak stavlja na računalne postupke i algoritme koji su primjenljivi u svim granama ljudske djelatnosti uključujući sva područja znanosti i obrazovanja. Zbog toga su strukovne udruge koje djeluju u području računarstva i informacijske tehnologije pokrenule niz rasprava u koje su se uključile i visokoškolske ustanove. Zaključeno je da se pod nazivom Informatika u hrvatskom obrazovnom sustavu uobičajeno podrazumijevaju tri vrste aktivnosti: stjecanje vještina za uporabu informacijske i komunikacijske tehnologije (digitalna pismenost) ; uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije u obrazovnom procesu (edukacijska tehnologija, e-učenje) ; rješavanje problema računalom uz uporabu nekog programskog jezika. Nadalje, utvrđeno je da težište obrazovnog procesa u predmetu Informatika u osnovnim i srednjim škola mora biti na rješavanju problema jer upravo ta aktivnost kod učenika potiče razvoj algoritamskog odnosno računalnog načina razmišljanja (engl. computational thinking) koje omogućuje razumijevanje, analizu i rješavanje problema odabirom odgovarajućih strategija i programskih rješenja. Za očekivati je da bi ovakav pristup oblikovanja nastave informatike, posebice u osnovnoj školi, pridonio poboljšanju rezultata hrvatskih učenika u PISA istraživanjima. Jedan od osnovnih preduvjeta preobrazbe nastave informatike je organiziranje dodatne izobrazbe postojećih učitelja i nastavnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb,
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split