Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 904372

Stavovi strukovnih udruga i visokoškolskih institucija o preobrazbi predmeta Informatika u hrvatskom školstvu


Budin, Leo; Mladenović, Saša; Markučič, Zlatka; Rosić, Marko; Škvorc, Dejan
Stavovi strukovnih udruga i visokoškolskih institucija o preobrazbi predmeta Informatika u hrvatskom školstvu // Proceedings of the 40th International Convention on Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics MIPRO 2017
Opatija: Hrvatska udruga za informacijsku i komunikacijsku tehnologiju, elektroniku i mikroelektroniku - MIPRO, 2017. str. 1139-1143 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 904372 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stavovi strukovnih udruga i visokoškolskih institucija o preobrazbi predmeta Informatika u hrvatskom školstvu
(The Standpoints of Professional Associations and Universities About the Transformation of Informatics Curricula in Croatian Educational System)

Autori
Budin, Leo ; Mladenović, Saša ; Markučič, Zlatka ; Rosić, Marko ; Škvorc, Dejan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Proceedings of the 40th International Convention on Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics MIPRO 2017 / - Opatija : Hrvatska udruga za informacijsku i komunikacijsku tehnologiju, elektroniku i mikroelektroniku - MIPRO, 2017, 1139-1143

ISBN
978-953-233-093-9

Skup
The 40th International Convention on Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics MIPRO 2017

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 22.05.2017. - 26.05.2017

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
hrvatski obrazovni sustav ; kurikularna reforma ; informatika ; digitalna pismenost ; rješavanje problema ; računalni način razmišljanja
(Croatian educational system ; curricular transformation ; informatics ; digital literacy ; problem solving ; computational thinking)

Sažetak
Nastavni predmet Informatika uveden je u hrvatski školski sustav prije nekoliko desetljeća kada je središnja tema bila izučavanje svojstava računalnih sustava. Međutim, danas se naglasak stavlja na računalne postupke i algoritme koji su primjenljivi u svim granama ljudske djelatnosti uključujući sva područja znanosti i obrazovanja. Zbog toga su strukovne udruge koje djeluju u području računarstva i informacijske tehnologije pokrenule niz rasprava u koje su se uključile i visokoškolske ustanove. Zaključeno je da se pod nazivom Informatika u hrvatskom obrazovnom sustavu uobičajeno podrazumijevaju tri vrste aktivnosti: stjecanje vještina za uporabu informacijske i komunikacijske tehnologije (digitalna pismenost) ; uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije u obrazovnom procesu (edukacijska tehnologija, e-učenje) ; rješavanje problema računalom uz uporabu nekog programskog jezika. Nadalje, utvrđeno je da težište obrazovnog procesa u predmetu Informatika u osnovnim i srednjim škola mora biti na rješavanju problema jer upravo ta aktivnost kod učenika potiče razvoj algoritamskog odnosno računalnog načina razmišljanja (engl. computational thinking) koje omogućuje razumijevanje, analizu i rješavanje problema odabirom odgovarajućih strategija i programskih rješenja. Za očekivati je da bi ovakav pristup oblikovanja nastave informatike, posebice u osnovnoj školi, pridonio poboljšanju rezultata hrvatskih učenika u PISA istraživanjima. Jedan od osnovnih preduvjeta preobrazbe nastave informatike je organiziranje dodatne izobrazbe postojećih učitelja i nastavnika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Računarstvo, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb,
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split

Profili:

Avatar Url Leo Budin (autor)

Avatar Url Marko Rosić (autor)

Avatar Url Dejan Škvorc (autor)

Avatar Url Saša Mladenović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Budin, Leo; Mladenović, Saša; Markučič, Zlatka; Rosić, Marko; Škvorc, Dejan
Stavovi strukovnih udruga i visokoškolskih institucija o preobrazbi predmeta Informatika u hrvatskom školstvu // Proceedings of the 40th International Convention on Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics MIPRO 2017
Opatija: Hrvatska udruga za informacijsku i komunikacijsku tehnologiju, elektroniku i mikroelektroniku - MIPRO, 2017. str. 1139-1143 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Budin, L., Mladenović, S., Markučič, Z., Rosić, M. & Škvorc, D. (2017) Stavovi strukovnih udruga i visokoškolskih institucija o preobrazbi predmeta Informatika u hrvatskom školstvu. U: Proceedings of the 40th International Convention on Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics MIPRO 2017.
@article{article, author = {Budin, Leo and Mladenovi\'{c}, Sa\v{s}a and Marku\v{c}i\v{c}, Zlatka and Rosi\'{c}, Marko and \v{S}kvorc, Dejan}, year = {2017}, pages = {1139-1143}, keywords = {hrvatski obrazovni sustav, kurikularna reforma, informatika, digitalna pismenost, rje\v{s}avanje problema, ra\v{c}unalni na\v{c}in razmi\v{s}ljanja}, isbn = {978-953-233-093-9}, title = {Stavovi strukovnih udruga i visoko\v{s}kolskih institucija o preobrazbi predmeta Informatika u hrvatskom \v{s}kolstvu}, keyword = {hrvatski obrazovni sustav, kurikularna reforma, informatika, digitalna pismenost, rje\v{s}avanje problema, ra\v{c}unalni na\v{c}in razmi\v{s}ljanja}, publisher = {Hrvatska udruga za informacijsku i komunikacijsku tehnologiju, elektroniku i mikroelektroniku - MIPRO}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {Budin, Leo and Mladenovi\'{c}, Sa\v{s}a and Marku\v{c}i\v{c}, Zlatka and Rosi\'{c}, Marko and \v{S}kvorc, Dejan}, year = {2017}, pages = {1139-1143}, keywords = {Croatian educational system, curricular transformation, informatics, digital literacy, problem solving, computational thinking}, isbn = {978-953-233-093-9}, title = {The Standpoints of Professional Associations and Universities About the Transformation of Informatics Curricula in Croatian Educational System}, keyword = {Croatian educational system, curricular transformation, informatics, digital literacy, problem solving, computational thinking}, publisher = {Hrvatska udruga za informacijsku i komunikacijsku tehnologiju, elektroniku i mikroelektroniku - MIPRO}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font