Pregled bibliografske jedinice broj: 904148
Razlike u atribucijama akademskog uspjeha na teorijskim i praktičnim kolegijima i lokus kontrole studenata sportaša
Razlike u atribucijama akademskog uspjeha na teorijskim i praktičnim kolegijima i lokus kontrole studenata sportaša, 2017., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 904148 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike u atribucijama akademskog uspjeha na teorijskim i praktičnim kolegijima i lokus kontrole studenata sportaša
(Difference in academic success attributions for theoretical and practical subjects and locus of control among students of sport)
Autori
Živković, Darija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
24.10
Godina
2017
Stranica
35
Mentor
Vuletić, Gorka
Ključne riječi
studenti sportaši, akademski uspjeh i neuspjeh, Weinerov model atribucija, atribucije, lokus kontrole
(athlete students, academic success and failure, Weiner attribution model, attributions, locus of control)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati na koji način studenti sportaši atribuiraju akademski uspjeh i neuspjeh u teorijskim i praktičnim kolegijima, postoji li razlika s obzirom na spol te postoji li povezanost između atribucija i lokusa kontrole. U istraživanju je sudjelovao 231 student Kineziološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (Nž=78, Nm=153). Istraživanje se temelji na teorijskoj osnovi Weinerovog modela postignuća i korištena je CDS II skala za mjerenje atribucija uspjeha i neuspjeha, a za ispitivanje lokusa kontrole primijenjena je Rotterova skala (RI-E). Rezultati pokazuju da postoje razlike u atribuiranju uspjeha te su atribucije uspjeha internalnije i kontrolabilnije u praktičnim kolegijima u odnosu na teorijske, a vanjska kontrola je manje izražena za praktične kolegije. Nadalje je istraživanjem utvrđena spolna razlika za praktične kolegije u smislu da studentice imaju osobno kontrolabilnije atribucije u odnosu na studente. Osim toga, utvrđena je negativna povezanost lokusa kontrole sa atribucijskom dimenzijom stabilnosti u praktičnim kolegijima, a nije dobivena povezanost s ostalim atribucijskim dimenzijama ni za teorijske niti za praktične kolegije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija