Pregled bibliografske jedinice broj: 903955
Etika u promociji farmaceutskih proizvoda
Etika u promociji farmaceutskih proizvoda, 2017., diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 903955 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Etika u promociji farmaceutskih proizvoda
(Ethical issues in marketing communication of pharmaceutical products)
Autori
Vakufac, Jasmin
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
29.09
Godina
2017
Stranica
36
Mentor
Škare, Vatroslav
Ključne riječi
etika ; promocija ; promocijski miks ; farmaceutski proizvodi
(ethics ; promotion ; promotional mix ; pharmceutical products)
Sažetak
Svako poduzeće nastoji povećati svoju profitabilnost ili povećati svoj udio na tržištu. Na putu do ostvarivanja navedenih ciljeva, poduzeća najčešće ne preispituju etičnost svojih odluka. Etika postoji koliko i marketing, te je nesumnjivo da ona mora biti dio poslovanja svakog poduzeća. Pozitivna strana primjene etike u poslovanju je poboljšanje imidža poduzeća u javnosti ili je moguća predispozicija za ostvarivanje konkurentske prednosti. S druge strane, poduzeća koja ne primjenjuju etično ponašanje u poslovanju, kroz određeni vremenski period će narušiti svoj imidž i u najgorem slučaju, prestati biti odabir kod potrošača. Promocijom poduzeća nastoje odaslati određenu poruku, privući pažnju javnosti ili se diferencirati od ostalih. Ono što je za poduzeće važno je interpretacija i reakcija primatelja na primljenu poruku. Ciljna javnost promotivne napore poduzeća može procijeniti kao neetičnima i uzrokovati val negativnih mišljenja kod javnosti općenito. U posljednje vrijeme, pod posebnim povećalom su promotivne aktivnosti poduzeća u farmaceutskoj industriji čiji postupci i odluke ponekad prelaze granice etičnog ponašanja. Poduzeća iz farmaceutske industrije se najčešće indirektno obraćaju potrošačima, odnosno putem njihovih liječnika nastoje prodati svoj proizvod.Predmet ovog rada je kroz proučavanje literature prikazati etiku kao važnu komponentu poslovanja poduzeća, ali isto tako i prikazati elemente promocijskog miksa sa etičkog aspekta. Konačni cilj je istaknuti važnost primjene etičnog ponašanja u promoviranju farmaceutskih proizvoda i prikazati kritike koje se javljaju u promoviranju takve vrste proizvoda.
Izvorni jezik
Hrvatski