Pregled bibliografske jedinice broj: 903953
Razvoj i specifičnosti prirodnog (native) oglašavanja u digitalnom okruženju
Razvoj i specifičnosti prirodnog (native) oglašavanja u digitalnom okruženju, 2017., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 903953 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj i specifičnosti prirodnog (native) oglašavanja u digitalnom okruženju
(Development and Specifics of Digital Native Advertising)
Autori
Janđel, Ivan Krešimir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
29.09
Godina
2017
Stranica
107
Mentor
Škare, Vatroslav
Ključne riječi
prirodno oglašavanje ; native oglašavanje ; digitalni marketing ; društveni mediji ; digitalno oglašavanje ; oglašavanje na društvenim mrežama
(native advertising ; digital marketing ; social media ; digital advertising ; advertising on social media)
Sažetak
Jedno od obilježja digitalne marketinške komunikacije jest trend stalnog razvoja i mijenjanja oglašivačkih tehnika na digitalnim medijima. Na takvim platformama, uz ostale oblike oglašavanja sadržaj ima glavnu ulogu u dosegu posjetitelja (potrošača), a gdje je u zadnje vrijeme izražen i trend programatskog zakupa medija. U diplomskom radu analiziralo se oglašavanje na društvenim medijima te najnoviji oblik oglašavanja –prirodno (eng. native) oglašavanje. Specifičnosti ponašanja potrošača i uloga te obilježja društvenih medija u digitalnom okruženju zahtijevaju prilagodbu oglašivačkih alata kako bi se ostvario kvalitetan doseg. Zbog toga, na temeljima društvenih medija razvilo prirodno oglašavanje kao kvalitetan oglašivački alat koji u manjoj mjeri narušava korisničko iskustvo i zbog svog pojavnog oblika i specifičnosti postiže bolje rezultate u ključnim pokazateljima uspješnosti. Svrha diplomskog rada je ponuditi pregled dostupne literature o prirodnom oglašavanju te istražiti mišljenja marketinških stručnjaka o navedenom obliku oglašavanja. Istraživanjem su utvrđene njihove percepcije o uspješnosti takvog oglašavanja i iskustvima korisnika s kojima se svakodnevno susreću. Marketinški stručnjaci definirali su prirodno oglašavanje prema užoj i široj definiciji, s obzirom na format i novu oglašavačku paradigmu, a prirodno oglašavanje nude svojim klijentima kao uslugu. Osim toga, pojavu prirodnih oglasa pronalaze u pojavi različitih ad-blocking servisa, pojavi banner blindnessa i nekvalitetnih oglasa u digitalnom okruženju. Smatraju kako su prirodni oglasi uvjetno etični, odnosno ako su dobro označeno, a predviđaju svijetlu budućnost prirodnom oglašavanju i oglašavanju na društvenim medijima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija