Pregled bibliografske jedinice broj: 903938
Konverzacijska analiza chat savjetovanja s djecom i adolescentima
Konverzacijska analiza chat savjetovanja s djecom i adolescentima, 2017., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 903938 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konverzacijska analiza chat savjetovanja s djecom i adolescentima
(Conversation analysis of chat counseling with children and youth)
Autori
Božić, Vanda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
21.09
Godina
2017
Stranica
55
Mentor
Brkljačić, Tihana
Neposredni voditelj
Maričić, Jelena
Ključne riječi
chat savjetovanje, djeca i mladi, savjetovanje, konverzacijska analiza
(chat counseling, children and youth, counseling, conversation analysis)
Sažetak
Chat savjetovanje postaje sve dostupnija i češća metoda traženja podrške i pomoći kod djece i mladih, a sa sobom donosi prilagođene savjetodavne tehnike s obzirom na nedostatak neverbalnih i kontekstualnih informacija o klijentu. U skladu s tim, cilj istraživanja bio je ispitati konverzacijske značajke savjetodavnih chat razgovora s djecom i mladima u Hrvatskoj. Podaci su prikupljeni kroz veljaču 2017. godine kao transkripti chat razgovora koje su savjetovatelji procijenili savjetodavnima u sklopu rada udruge Hrabri telefon. Sudionici su bili 21 dijete i mlada osoba (raspon dobi od 11 do 18) te 15 savjetovateljica (raspon dobi od 21 do 25 godina). Za ispitivanje konverzacijskih značajki korištena je konverzacijska analiza. Pokazalo se da zbog ubrzane sigurnosti i intime u chatu djeca vrlo brzo započinju s temom razgovora i otkrivaju svoje brige savjetovatelju. Savjetovatelji najčešće koriste parafraziranje, emocionalno reflektiranje te postavljanje informativnih otvorenih i zatvorenih pitanja, što su vještine aktivnog slušanja koje pomažu otkrivanju što većeg broja informacija. Savjetovatelji nastoje djetetu pružiti osjećaj topline i empatije, pronaći u njemu postojeće snage kako bi potaknuli pozitivne emocije i misli te pružiti plan akcije na kraju razgovora kako bi zadržali djetetov osjećaj sigurnosti. Postizanje jasne strukture se pokazalo izrazito važnim, s obzirom na to da su strukturirani razgovori najčešće dovodili do uspješnog kraja savjetodavnog procesa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb,
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb