Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 903934

Povezanost između obiteljskih stresora, načina suočavanja sa stresom i sociometrijskog statusa srednjoškolaca


Preradović, Saša
Povezanost između obiteljskih stresora, načina suočavanja sa stresom i sociometrijskog statusa srednjoškolaca, 2017., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb


CROSBI ID: 903934 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost između obiteljskih stresora, načina suočavanja sa stresom i sociometrijskog statusa srednjoškolaca
(Correlation between family stressors, coping strategies and sociometric status of high school students)

Autori
Preradović, Saša

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Hrvatski studiji

Mjesto
Zagreb

Datum
12.07

Godina
2017

Stranica
49

Mentor
Franc, Renata

Neposredni voditelj
Maričić, Jelena

Ključne riječi
stres, obiteljski stresori, suočavanje sa stresom, sociometrijski status
(stress, family stressors, coping strategies, sociometric status)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi povezanost između obiteljskih stresora, načina suočavanja sa stresom i sociometrijskog statusa kod srednjoškolaca. Sudjelovalo je 214 učenika drugih i trećih razreda dviju zagrebačkih gimnazija. Sudionici su ispunili upitnik sociodemografskih varijabli, Upitnik svakodnevnog stresa i doživljenih stresora, Upitnik načina suočavanja sa stresnim situacijama Endlera i Parkera, Skalu dječje percepcije sukoba među roditeljima i procijenili druge učenike HIFTO metodom. Utvrđena je značajna negativna povezanost popularnosti učenika s prisutnosti i uznemirenosti svakodnevnim stresom, suočavanjem usmjerenim na emocije, okrivljavanjem zbog roditeljskih sukoba, prijetnjom roditeljskih sukoba i pripisivanjem negativnih značajki roditeljskim sukobima te pozitivna sa suočavanjem usmjerenim na problem i odnose s drugima. Utvrđena je i značajna negativna povezanost emocionalnog odnosa sa suočavanjem usmjerenim na emocije, a pozitivna sa suočavanjem usmjerenim na probleme i na odnose s drugima. Provedene su dvije regresijske analize, jedna s kriterijem popularnosti, a druga s kriterijem emocionalnog odnosa, u dva bloka. U predviđanju popularnosti u drugom koraku objašnjeno je 6, 9% varijance s jednim značajnim prediktorom - prihodima u obitelji. Pri predikciji emocionalnog odnosa niti jedan prediktor nije se pokazao značajnim, kao niti postotak objašnjene varijance. Utvrđena je i značajno manja popularnost učenika kojima je u zadnje 3 godine rođen brat ili sestra ili su imali financijske teškoće u obitelji. Također, pokazalo se kako se odbačeni učenici značajno više samookrivljavanju zbog roditeljskih sukoba od nediferenciranih učenika te da popularni učenici imaju značajnije viši emocionalni odnos prema drugima od odbačenih. Unatoč ograničenjima rezultati pružaju korisne spoznaje i temelj za buduća istraživanja u kojima je prijedlog proširivanje uzorka i procjena osobina ličnosti, agresivnosti i depresije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Renata Franc (mentor)

Avatar Url Jelena Maričić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Preradović, Saša
Povezanost između obiteljskih stresora, načina suočavanja sa stresom i sociometrijskog statusa srednjoškolaca, 2017., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
Preradović, S. (2017) 'Povezanost između obiteljskih stresora, načina suočavanja sa stresom i sociometrijskog statusa srednjoškolaca', diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Preradovi\'{c}, Sa\v{s}a}, year = {2017}, pages = {49}, keywords = {stres, obiteljski stresori, suo\v{c}avanje sa stresom, sociometrijski status}, title = {Povezanost izme\dju obiteljskih stresora, na\v{c}ina suo\v{c}avanja sa stresom i sociometrijskog statusa srednjo\v{s}kolaca}, keyword = {stres, obiteljski stresori, suo\v{c}avanje sa stresom, sociometrijski status}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Preradovi\'{c}, Sa\v{s}a}, year = {2017}, pages = {49}, keywords = {stress, family stressors, coping strategies, sociometric status}, title = {Correlation between family stressors, coping strategies and sociometric status of high school students}, keyword = {stress, family stressors, coping strategies, sociometric status}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font