Pregled bibliografske jedinice broj: 903792
Geografska znanja i geografske vještine na državnoj maturi kao prediktori uspjeha na studiju geografije na Geografskome odsjeku PMF-a Sveučilišta u Zagrebu
Geografska znanja i geografske vještine na državnoj maturi kao prediktori uspjeha na studiju geografije na Geografskome odsjeku PMF-a Sveučilišta u Zagrebu // Knjiga sažetaka/Book of abstracts ; 4. kongres geografa Bosne i Hercegovine / Drešković, Nusret (ur.).
Sarajevo: Geografsko društvo u Federaciji Bosne i Hercegovine, 2016. str. 21-22 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 903792 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Geografska znanja i geografske vještine na državnoj maturi kao prediktori uspjeha na studiju geografije na Geografskome odsjeku PMF-a Sveučilišta u Zagrebu
(Geographic knowledge and skills at the state matura as a predictor of success in the study of geography at the Geographic Department of the Faculty of Science, University of Zagreb)
Autori
Vuk, Ružica ; Vranković, Biljana ; Curić, Zoran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Knjiga sažetaka/Book of abstracts ; 4. kongres geografa Bosne i Hercegovine
/ Drešković, Nusret - Sarajevo : Geografsko društvo u Federaciji Bosne i Hercegovine, 2016, 21-22
Skup
4. kongres geografa Bosne i Hercegovine
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 17.11.2016. - 19.11.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
ispit državne mature iz Geografije, edukacijska geografija, uspjeh na studiju
(state matura in geography, educational geography, success in studies)
Sažetak
U radu su prikazani rezultati longitudinalnoga istraživanja uspjeha pristupnika na državnoj maturi iz Geografije koji upisuju studijske programe na Geografskome odsjeku Prirodoslovno- matematičkoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i njihova uspješnost studiranja u prvim dvjema godinama studija. Ciljevi su istraživanja utvrditi postoji li povezanost između ukupnih rezultata pristupnika koji su polagali ispite državne mature iz Geografije 2010. i 2014. godine te između rezultata pristupnika na državnoj maturi i uspjeha na studiju iz pojedinih tematskih područja. Istraživanjem su obuhvaćeni pristupnici koji su polagali ispite državne mature iz Geografije 2010. i 2014. godine u Republici Hrvatskoj te studenti preddiplomskoga sveučilišnog studija Geografija, smjer: istraživački te integriranoga preddiplomskog i diplomskoga sveučilišnog studija Geografija i povijest, smjer: nastavnički na Geografskome odsjeku PMF-a Sveučilišta u Zagrebu 2010./2011., 2011./2012., 2014./2015. i 2015./2016. akademske godine. Najviše je pristupnika iz škola s gimnazijskim programima polagalo ispite državne mature iz Geografije 2014. i 2010. godine. Među pristupnicima, s obzirom na vrstu programa završene srednje škole, postoje značajne razlike u rezultatu koji su ostvarili u ispitu državne mature iz Geografije 2014. godine, ali ne postoje razlike u odnosu na rezultate 2010. godine. Pristupnici koji su ostvarili najbolje rezultate u ispitu državne mature iz Geografije 2014. godine najviše su upisivali studijske programe na Geografskome odsjeku PMF-a Sveučilišta u Zagrebu i to kao prvi izbor studijskoga programa. Pristupnici koji su položili ispit državne mature iz Geografije 2014. godine, a nisu upisali studijske programe na Geografskome odsjeku PMF-a Sveučilišta u Zagrebu, uglavnom nisu upisani ni na studij geografije na Odjelu za geografiju Sveučilišta u Zadru. Između pristupnika koji su upisali studijske programe na Geografskome odsjeku PMF-a u Zagrebu 2014. godine i ostalih pristupnika postoje statistički značajne razlike u uspjehu iz pojedinih tematskih područja u ispitu državne mature iz Geografije. Rezultati ostvareni u ispitu državne mature iz Geografije iz pojedinih tematskih područja dobar su prediktor uspjeha iz obveznih predmeta na preddiplomskome sveučilišnom studiju Geografija, smjer: istraživački te na integriranome preddiplomskom i diplomskome sveučilišnom studiju Geografija i povijest, smjer: nastavnički. Među navedenim studijskim programima postoje statistički značajne razlike u uspjehu iz obvezatnih predmeta između studenata upisanih 2010. i 2014. godine. Rezultati ovoga rada pridonose razvoju metodologije istraživanja pojedinih elementa kurikuluma srednjoškolskoga i visokoškolskoga geografskog obrazovanja te unapređenju metodologije i epistemologije edukacijske geografije. Također, rezultati rada pridonose unapređenju vanjskoga vrednovanja odgojno-obrazovnih ishoda iz Geografije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Geografija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)