Pregled bibliografske jedinice broj: 903781
Sakralno slikarstvo Iva Dulčića
Sakralno slikarstvo Iva Dulčića, 2016., doktorska disertacija, Akademija likovnih umjetnosti na Širokom Brijegu, Mostar
CROSBI ID: 903781 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sakralno slikarstvo Iva Dulčića
(Sacral painting of Ivo Dulčić)
Autori
Lobaš Kukavičić, Iris
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Akademija likovnih umjetnosti na Širokom Brijegu
Mjesto
Mostar
Datum
17.06
Godina
2016
Stranica
147
Mentor
Kajinić, Anto
Ključne riječi
Dulčić ; sakralno slikarstvo
(Dulčić ; sacral painting)
Sažetak
Disertacija se bavi likom i djelom dubrovačkog slikara Iva Dulčića, s naglaskom na sakralni dio opusa, kojemu se slikar okreće u vrijeme punog stvaralačkog zanosa. Godina 1959. smatra se prekretnicom u poimanju nacionalne sakralne umjetnost zaslugom Iva Dulčića, koji je u crkvi Gospe od Zdravlja u Splitu naslikao monumentalnu fresku Krist Kralj i time postao prvi i najistaknutiji predstavnik suvremenoga sakralnog vizualnog izraza. Nizale su se brojne freske, mozaici i vitraji unutar sakralnih prostora na području Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Italije, Njemačke i Hrvatske. Budući je stvarao u vremenu nesklonu Crkvi, njegova djela vrhunske likovne vrijednosti ostaju u sjeni vladajućega komunističkog režima, koji nije prihvaćao govor Neba i emanirajuće dimenzije nabožnoga, koja je dominantna odrednica Dulčićeva opusa. Disertacija obuhvaća golemi Dulčićev sakralni opus, analizu pojedinačnih djela smještenih u sakralne prostore i dio sakralnih slika u muzejskim prostorima. Nadalje, analizira valentnost Dulčićeva sakralnog opusa s autoričinim vlastitim sakralnim stvaralaštvom, ostvarenim u okviru ovog umjetničkog i znanstvenoga istraživačkog rada. Originalni doprinos disertacije je u rasvjetljavanju i potvrđivanju mogućnosti empirijskog iskušavanja sakralnosti, kroz molitvu slikanjem, što potvrđuje snažni emanacijski supstrat ponuđenih djela.
Izvorni jezik
Hrvatski