Pregled bibliografske jedinice broj: 903769
Geografski aspekt razvoja mreže osnovnih škola u Hrvatskoj
Geografski aspekt razvoja mreže osnovnih škola u Hrvatskoj, 2017., doktorska disertacija, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 903769 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Geografski aspekt razvoja mreže osnovnih škola u Hrvatskoj
(Geographic aspect of elementary school network development in Croatia)
Autori
Vranković, Biljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
20.09
Godina
2017
Stranica
349
Mentor
Vuk, Ružica
Ključne riječi
edukacijska geografija, mreža škola, osnovna škola, tipologija, učitelji geografije, upisna područja
(educational geography, school network, elementary school, teacher of geography, enrollment areas)
Sažetak
U radu su analizirani razvoj, stanje i perspektive mreže osnovnih škola Hrvatske. Mreža škola definirana je kao skup ustanova koje obavljaju osnovnoškolsku djelatnost na lokalnome i regionalnome području. Osnovna jedinica prostorne analize je upisno područje osnovne škole kojih je izdvojeno 569. Analizom je obuhvaćeno školsko zakonodavstvo i razvoj mreže osnovnih škola od 1874. godine do danas i detaljnije je obrazložen utjecaj pojedinih faktora na razvoj mreže osnovnih škola od šezdesetih godina 20. stoljeća do 2017. godine, posebice utjecaj demografskog razvoja i strukture naseljenosti na razvoj i obilježja mreže osnovnih škola. Prema specifičnim obilježjima izdvojeni su tipovi upisnih područja osnovnih škola i obrazložene su perspektive razvoja mreže osnovnih škola u Hrvatskoj u idućem desetljeću kao i implikacije razvoja mreže osnovnih škola na potrebe za učiteljima geografije i na strukturu njihova obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Geografija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)