Pregled bibliografske jedinice broj: 903620
Utjecaj različitih faktora na razvoj glazbenih preferencija
Utjecaj različitih faktora na razvoj glazbenih preferencija // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja / Jerković, Berislav ; Škojo, Tihana (ur.).
Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 144-157 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 903620 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj različitih faktora na razvoj glazbenih
preferencija
(The Influence of Various Factors on the
development of music preferences)
Autori
Dobrota, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja
/ Jerković, Berislav ; Škojo, Tihana - Osijek : Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016, 144-157
ISBN
978-953-58055-5-7
Skup
Prvi međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti. Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 17.10.2014. - 18.10.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glazbene preferencije ; modeli glazbenih preferencija ; glazbeno iskustvo ; glazbena nastava ; glazbeni pedagog
(music preference ; music preference models ; musical experience ; music lessons ; music teacher)
Sažetak
Proučavanje glazbenih preferencija jedno je od središnjih pitanja glazbeno-psiholoških i glazbeno- pedagoških istraživanja. Glavni teorijski modeli glazbenih preferencija, Interaktivni model glazbenih preferencija (LeBlanc, 1982) i Recipročni model glazbenog odgovora (Hargreaves, Miell i McDonald, 2005) govore o tome da se glazbene preferencije razvijaju pod utjecajem niza različitih faktora. U radu je prikazana klasifikacija faktora koji utječu na formiranje glazbenih preferencija. U prvoj kategoriji nalaze se kognitivni, a u drugoj emocionalni faktori. Trećoj kategoriji pripadaju faktori koji se povezuju s fiziološkom pobuđenošću slušatelja. Kulturni i socijalni faktori čine četvrtu skupinu faktora, karakteristike slušane glazbe petu skupinu faktora, a individualne značajke slušatelja (dob, spol, osobnost, glazbeno iskustvo) šestu skupinu faktora. Autorica posebno ističe ulogu glazbenog iskustva u formiranju glazbenih preferencija, naglašavajući pritom pedagoške implikacije istraživanja glazbenih preferencija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)