Pregled bibliografske jedinice broj: 903549
Opaske uz pojedina djela Roberta Frangeša Mihanovića: primjer Zbirke kiparstva Muzeja likovnih umjetnosti u Osijeku
Opaske uz pojedina djela Roberta Frangeša Mihanovića: primjer Zbirke kiparstva Muzeja likovnih umjetnosti u Osijeku // Imago, imaginatio, imaginabile : Zbornik u čast Zvonka Makovića / Magaš Bilandžić, Lovorka ; Damjanović, Dragan (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2018. str. 365-382
CROSBI ID: 903549 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Opaske uz pojedina djela Roberta Frangeša Mihanovića: primjer Zbirke kiparstva Muzeja likovnih umjetnosti u Osijeku
(Observations on certain works by Robert Frangeš Mihanović in the collection of Sculpture of the Museum of Fine Arts in Osijek)
Autori
Zec, Daniel
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Imago, imaginatio, imaginabile : Zbornik u čast Zvonka Makovića
Urednik/ci
Magaš Bilandžić, Lovorka ; Damjanović, Dragan
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2018
Raspon stranica
365-382
ISBN
978-953-175-640-2
Ključne riječi
Robert Frangeš Mihanović
Sažetak
U radu se iznose zapažanja o određenim djelima iz opusa kipara R. Frangeša Mihanovića, na primjeru skulptura iz fundusa Muzeja likovnih umjetnosti u Osijeku. Ukupno šest Frangešovih skulptura (Glava Rimljanina, 1893. ; Barunica Josefina Mihanović – Maasburg, 1894. ; Glava starca, oko 1894.–1901. ; Spomenik palim vojnicima 78. Šokčevićeve pukovnije, 1898. ; Studija konja, 1915.–1916. ; Prelja, 1928– 1938.) i dvije plakete (Oranje, 1906. ; J. J. Strossmayer, 1906.) koje su ovdje predmet razmatranja, dobro su poznata Frangešova djela, stručno obrađena od strane autora koji su se bavili umjetnikovim opusom. Pristupa im se s namjerom ukazivanja na neke manje poznate ili previđene pojedinosti, koje neće bitno promijeniti postojeće spoznaje o tim djelima, ali će ih nadopuniti. U slučaju „Šokčevićevog spomenika“, razmatraju se okolnosti njegove akvizicije za Galeriju likovnih umjetnosti. „Rimljanin“ se promatra u korelaciji s ostalim poznatim primjerima istog djela izvedenog u različitim verzijama. Traži se odgovor na pitanje o vlasniku „Glave starca“, donedavno nepoznate Frangešove portretne plastike. „Studija konja“ potiče pitanja o naslovu djela, originalu i replici, a „Prelja“ o povezanosti niza skulptura sličnog ikonografskog sadržaja s radom umjetnikove supruge.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti